سومین شب شعر کُردی گروس در بیجار برگزار می‌شود

دریایی گفت: سومین شب شعر کُردی ویرا به همت انجمن کُردی ویرا و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کردستان علی‌اصغر دریایی از برگزاری سومین شب شعر کُردی گروس در بیجار خبر داد و اظهار کرد: انجمن ادبی کُردی ویرا سومین شب شعر کُردی گروسی خود را با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار برگزار می‌کند.

وی افزود: شعرای گروس با ارسال آثار خود به این شب شعر ضمن یاری انجمن آیینە شعر و ادب این دیار را آذین ببخشند.


وی تاکید کرد: از همه شاعران گروسی، در جای جای ایران و جهان برای شرکت در این شب شعر، دعوت به عمل می آید تا در این ش شعر حضور بهم رسانند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان عنوان کرد: اشعار ارسالی به این شب شعر باید به گویش کُردی گروسی باشد اما براساس تصمیمات گرفته شده قالب و محتوا آزاد است.


دریایی با بیان اینکه شعرها باید به رسم‌الخط کردی نوشتە شوند بیان کرد: اگر شاعری با این رسم‌الخط  آشنایی ندارد، صدای خوانش شعرش را بفرستد.
وی با بیان اینکه شعرا باید آثار خود را تا ۱۰ مهرماه امسال به آیدی تلگرام @WIRA40 ارسال کنند، گفت: برای عزیزانی که به دلیل مسافت مکانی امکان حضور در شب شعر را نداشتە باشند، امکان حضور تصویری فراهم می‌شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تبا اشاره به اینکه این محفل ادبی با هدف رشد و توسعه ادبیات بومی گروسی و شناخت شاعران این خطه از میهن اسلامی برگزار می‌شود ابراز داشت:پس از گزینش آثار زمان برگزاری شب‌شعر اعلام خواهد شد.

کد خبر 1724025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha