آران و بیدگل قطب پسته استان اصفهان است

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: شهرستان آران و بیدگل با سطح ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار باغات پسته، قطب پسته استان اصفهان است.

مهندس باغ شیخی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: گروهی متشکل از کارشناسان صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان اصفهان، ارزیاب خسارت منطقه ای، مسئول بیمه محصولات کشاورزی شهرستان و رئیس اداره تولیدات گیاهی و کارشناس باغبانی و مدیر عامل شرکت تعاونی تولید حسین آباد از باغات پسته در بخش کویرات (روستای حسین آباد و فخره و جاده ابوزیدآباد) بازدید کردند.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آران و بیدگل افزود: این بازدید با هدف برآورد خسارت گرما طی ماه‌های تیر و مرداد بر باغات پسته منطقه انجام شد.

باغ شیخی ادامه داد: با توجه به گرمای شدید طی این ماه‌ها و همچنین سرمای فروردین ماه سال جاری خسارت قابل توجهی به باغات منطقه وارد شد که میزان خسارت طی این بازدید ‌کارشناسی شد.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آران و بیدگل افزود: شهرستان آران و بیدگل با سطح ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار باغات پسته، قطب پسته استان اصفهان است.

باغ شیخی ادامه داد: خسارت به باغات با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر منطقه اجتناب ناپذیر است و صندوق بیمه صرفاً به باغاتی که تحت پوشش بیمه قرار دارند خسارت پرداخت می کند.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آران و بیدگل افزود: پوشش بیمه باغات می تواند در جبران خسارت وارده به باغداران موثر باشد که بایستی در این زمینه استقبال بیشتری توسط کشاورزان صورت پذیرد.

شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است.

کد خبر 1724039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha