تحقق آرزوی قاری جویباری در اربعین حسینی|آغازی بغض‌آلود در محضر یار

قاری بین المللی قرآن کریم اهل جویباری از تحقق آرزویش که دیدار با حضرت آیت الله خامنه‌ای بود در روز اربعین خبر می‌دهد، دیداری که قرائتش را با بغض همراه کرد و البته فتح بابی برای دیدار سایر قاریان با مقام معظم رهبری پس از دوران کرونایی شد.  

 خبرگزاری شبستان- مازندران؛ اربعین حسینی امسال مصادف با پانزدهم شهریور ماه، دیدار هیأت‌های دانشجویی با رهبر معظم انقلاب، آرزوی دیرینه یک قاری قرآنی از شهرستان جویبار که البته در حال حاضر از چهره‌های بین المللی در حوزه قرائت قرآن است محقق شد.    

مصطفی قاسمی در گفتگو با شبستان به روایت لحظه‌ای که آرزویش برآورده شد پرداخته و می‌گوید: از سنین کودکی شروع به فراگیری هنر تلاوت قرآن کریم زیرنظر پدرم استاد حاج همت قاسمی که مدرس قرآن کریم بودند، کردم.

وی ادامه می‌دهد: از سنین ۱۲سالگی به‌صورت تخصصی‌تر زیر نظر اساتید ممتاز کشور به فعالیت‌های قرآنی ادامه دادم و به لطف خدا در پنج رشته قرآنی قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، تواشیح و ابتهال در سطح کشور رتبه‌های مختلفی را کسب کردم و به‌عنوان سفیر قرآنی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای مختلف از جنله کشور عراق، افغانستان، میانمار، تایلند، بنگلادش و عربستان سفر تبلیغی داشتم.

قاسمی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ موفق به کسب مدرک درجه دو قاریان در طرح قاریان و مدرسان شورای عالی قرآن شدم که معادل قاری بین المللی محسوب می‌شود، تاکید می‌کند: در مسیر فعالیت‌های تخصصی یک چهره قرآنی در همه سال‌هایی که تلاش و تمرین برای رسیدن به قله‌های هنر تلاوت دارد، یکی از ایده آل‌ها، آرزوها و دستاوردهای مهم میتواند دیدار با نائب امام زمان (عج) رهبر انقلاب اسلامی آیت الله خامنه ای باشد که این توفیق نصیب حقیر شد.

مدرس قرآن کریم در سطوح عمومی و تخصصی در موسسه علوم قرآنی بشارت اضافه می‌کند: در روز اربعین حسینی سال جاری در تاریخ ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ بعد از تلاوت قرآن کریم به محضر ایشان شرفیاب شده و عرض ادب و ارادتی داشته باشیم و از رهنمودها و تحسین و تکریم ایشان برخوردار شویم.

تحقق آرزوی قاری جویباری در اربعین حسینی|آغازی بغض‌آلود در محضر یار

مدیر دارالقرآن شهید بهشتی آموزش و پرورش شهرستان جویبار میگوید: نکته جالب در این دیدار کسب اجازه از ایشان و توفیق دیدار و مصافحه با حضرت آقا بود که برای اولین بار بعد از کرونا این اتفاق برای یک قاری قرآن اتفاق افتاد و به گفته برخی از اساتید باعث شده این خط‌شکنی صورت بگیرد تا مجددا قاریان بتوانند به محضور حضرت ِآقا مشرف شوند.

وی خاطرنشان می‌کند: یکی از مواردی که برای قاریان اهمیت دارد این است که از آمادگی صوتی خوبی برخوردار شوند و عوامل محیطی تاثیر منفی روی کیفیت صوتی صدا نگذارد و قبل از اجرا همه موارد را در آمادگی صوتی لحاظ می‌کنند.

تحقق آرزوی قاری جویباری در اربعین حسینی|آغازی بغض‌آلود در محضر یار

قاسمی می‌افزاید: تنها چیزی که انتظارش را نداشتم این بود که وقتی چهره مبارک حضرت آقا را در لحظه ورودشان به حسینیه امام خمینی(ره) زیارت کردم ناخوداگاه اشک از چشمانم سرازیر شد و در چند ثانیه تمام آن لحظات سخت، تلاش‌ها و تمرین و ممارست‌هایی را از ذهنم گذراندم که برایش تلاش می‌کردم تا دیدار با حضرت آقا حاصل شود و وقتی که ایشان را نزدیکتر از همیشه به خودم حس می‌کردم با اشک و صدایی بغض‌آلود ناچار به شروع تلاوت شدم در شرایطی که همهمه درفضای حسینیه بسیار بالا بود به گونه ای که صدای خودم را به خوبی از طریق سیستم صوتی نمی‌شنیدم.

این قاری بین المللی اظهار می‌کند: در این شرایط سخت تلاوت را شروع کردم همه تلاش و دغدغه‌ام این بود که بتوانم اجرای دغدغه‌مندی داشته باشم تا مورد رضای خداوند، امام زمان (عج) و نائبشان حضرت آیت الله خامنه ای باشد که به لطف خدا بعد از تلاوت که به محضرشان شرفیاب شدم بسیار تحسین فرمودند و بنده را مورد تفقد و لطفشان قرار داده و برای من طلب دعای خیر داشتند، از خداوند می‌خواهم که توفیق مجدد این دیدار را نصیب من و همه آرزومندان کند.

کد خبر 1724076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha