تعداد ۴۴۹ قبضه سلاح جمع آوری شد/ انهدام سه باند توزیع سلاح توسط سربازان گمنام امام زمان (عج)

افشین صالحی نژاد گفت: تعداد ۴۴۹ قبضه سلاح جمع آوری شده که از این تعداد ۱۶۲ سلاح به نحو داوطلبانه تحویل شده و ۱۱۳ سلاح شکاری نیز کشف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۲۲ شهریور ماه) نمایشگاه تحویل سلاح های داوطلبانه دادگستری شهرستان جیرفت با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی در دادگستری برگزار شد.

افشین صالحی نژاد در این نشست، با اشاره به مبارزه بی وقفه با قاچاق سلاح در دستور مجموعه انتظامی و امنیتی شهرستان قرار دارد، گفت: تعداد ۴۴۹ قبضه سلاح جمع آوری شده که از این تعداد ۱۶۲ سلاح به نحو داوطلبانه تحویل شده و ۱۱۳ سلاح شکاری نیز کشف شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی جیرفت افزود: برخی از این سلاح ها از سارقان مسلح و افراد شرور کشف شده و تعدادی نیز در راستای طرح مشارکت مردم در امنیت، به صورت داوطلبانه تحویل دادگستری شده است.

وی بیان کرد: طرح مشارکت مردم در امنیت تا پایان شهریورماه ادامه دارد و اگر دارندگان سلاح در مدت باقی مانده سلاح های خود را تحویل دهند از تخفیف برخوردار می شوند و البته بعد از این مهلت برخورد دستگاه قضایی به طور جدی و با شدت خواهد بود.

صالحی نژاد ادامه داد: سلاح های جمع آوری شده توسط سران طوایف، خانواده، دهیاران، بخشداران مراجع امنیتی و معتمدین تحویل داده شده و به هیچ وجه توسط شخص تحویل نشده است.

این مقام قضایی شهرستان جیرفت با بیان اینکه دارندگان سلاح اکثرا نوجوان و جوان بودند، اظهار کرد: ما معتقدیم هر یک سلاح یک شلیک به جامعه است و بیشترین سلاح کشف شده کلت کمری است.

وی اضافه کرد: بیشترین پیشگیری در استفاده از سلاح، توسط خانواده و جامعه صورت می گیرد و متاسفانه برخی از سلاح ها در لایه پنهان جامعه مانده اند و یک سلاح در یک روستا و جامع یک تهدید است.

صالحی نژاد عنوان کرد: سلاح های کشف شده بیانگر این است که بخشی از سلاح های سنگین به سلاح سبک و دست ساز تبدیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی جیرفت با تاکید بر این که فرهنگ استفاده از سلاح باید اصلاح شود، عنوان کرد: ما در جمع آوری و کشف سلاح ها دست استمداد به سمت جامعه دراز خواهیم کرد.
 
وی از انهدام سه باند توزیع سلاح توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر داد و افزود: از هر باند ۲۵ قبضه سلاح کمری کشف شد که قرار بود قاچاقچیان این سلاح ها را در جامعه توزیع کنند.

صالحی نژاد سلاح های دست ساز را در دسته سلاح های شکاری برشمرد و خاطرنشان کرد: شورای تامین شهرستان جیرفت در پی خارج کردن حتی یک سلاح از چرخه است و امیدواریم تا پایان امسال بیشترین میزان کشفیات سلاح را داشته باشیم همان طور که از ابتدای سال تاکنون نسبت به سال های گذشته میزان کشفیات افزایش چشمگیری داشته است.

این مقام قضایی شهرستان جیرفت ابراز کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳ نفر از عاملین تیر اندازی های سریالی در سطح شهرستان جیرفت دستگیر شده و در زندان هستند.

وی از انهدام ۲ باند سرقت مسلحانه خبر داد و گفت: سلاح جنگی، وسایل مسروقه و مهمات جنگی از این باندها کشف شده است و تا اواخر هفته آینده تصاویر این افراد شرور را منتشر خواهیم کرد.

وی با اشاره به این که اولویت ما کشف سلاح است، اظهار کرد: حمل سلاح های سرد مثل قمه و چاقوهای ضامن دار که خلاف قانون است و در صورت مشاهده با فرد خلافکار برخورد قانونی می شود.

صالحی نژاد عنوان کرد: تعداد ۵۵ قبضه سلاح مجوز دار کشف شده که کیفر خواست لغو مجوز شده و به نفع دولت مصادره شده است.

​​​​​

کد خبر 1724114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha