«اتحادیه جهانی علمای مسلمان» خواستار امداد همه‌جانبه بین‌المللی با سیل‌زدگان لیبی شد

اتحادیه جهانی علمای مسلمان از امت اسلامی و سازمان‌های بشردوستانه خواست فوریت امداد همه جانبه به مردم لیبی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا، در پی وقوع سیل ویرانگر در چندین شهر و روستای شرق لیبی و برجای گذاشتن هزاران کشته و مفقود، اتحادیه جهانی علمای مسلمان با تسلیت به مردم لیبی از امت اسلامی و سازمان‌های بشردوستانه خواستار فوریت امداد همه جانبه به مردم این کشور شد.

اتحادیه بین المللی علمای مسلمان در بیانیه ای تاکید کرد: ما با  درد و اندوه مردم، دولت و رهبران لیبی در این برهه سخت که مناطق شرقی کشور در نتیجه سیل ویرانگری که چندین شهر را در نوردیده است، خود را شریک می‌دانیم.

این اتحادیه از کشورهای جهان عرب و اسلام و سازمان‌های بین‌المللی، امدادی و خیریه خواست تا برای ارائه کمک‌های بشردوستانه در نتیجه این مصیبت، اقدام عاجل انجام دهند و در عملیات امداد و نجات و آمبولانس کمک‌های لازم را ارائه کنند و با اعزام کاروان های غذایی و پزشکی به مناطق آسیب دیده از آسیب دیدگان حمایت کنند.

طوفان دانیال روز یکشنبه چندین منطقه در شرق لیبی را درنوردید که مهم‌ترین آنها شهرهای بنغازی، البیضاء،المرج و ساحل درنه را هدف قرار داد.

صلیب سرخ اعلام کرد: ده هزار نفر پس از سیل بی سابقه در لیبی مفقود شده اند.

وزیر بهداشت دولت تحت کنترل شرق لیبی گفت: بیش از 3000 نفر کشته شده اند و پیش بینی می‌شود تعداد کشته‌شدگان به ۱۰ هزار نفر برسد.

کد خبر 1724116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha