سبک زندگی اسلامی از دیدگاه پیامبر(ص)

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به سبک زندگی اسلامی از دیدگاه رسول اکرم(ص) تصریح کرد: پیامبربه عنوان الگو و سرمشق ، طلایه دارجهاد تبیین بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» در جلسه تواصی به حق در جمع نمازگزاران مجموعه حج و زیارت ارتحال شهادت گونه پیامبر رحمت و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(علیهم السلام) را تسلیت گفت و با اشاره به حدیث شریف « الا کلکم راعٍ و کلکم مسئول عن رعیته ...»، از رسول خدا(ص) اظهار داشت: انسان نسبت به حوزه مسئولیت خود و در برابر کسانی که مسئولیت اداره و هدایت و تربیت آنان را به عهده گرفته، مسئول است.


وی با اشاره به سبک زندگی اسلامی از دیدگاه پیامبر(ص) افزود:  سبک زندگی نبی مکرم اسلام یادآور مسئولیت انسان و سرشار از آموزه های دینی است که می توان از آن الهام گرفت و  سرلوحه زندگی قرار داد.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، نمونه هایی از رفتارو سلوک  امام امت(رض) در زندگی فردی و اجتماعی را یادآور شد و تصریح کرد: یکی از راههای اصلاح این است که انسان به وظیفه خود عمل کند و از دیگران نیز بخواهد که اینگونه عمل کنند.


وی با تاکید براینکه رسول اکرم (ص) به عنوان الگو و سرمشق، طلایه دارجهاد تبیین بود، به برخی آیات قرآن درباره مسئولیت پیامبر درآگاهی دادن به مردم اشاره کرد و گفت: وقتی  می خواهیم با دیگران صحبت کنیم باید مخاطب خود را بشناسیم و مستدل و محکم سخن بگوییم و از الفاظ تاثیرگذار استفاده کنیم. وَ مٰا أَرْسَلْنٰا مِنْ رَسُولٍ إِلاّٰ بِلِسٰانِ قَوْمِهِ لِیُبَیِّنَ لَهُمْ - ‌و ما هیچ پیامبری را جز به زبان قومش نفرستادیم تا [پیام خدا را] برای آنان به روشنی بیان کند."


وی یادآور شد: بعثه مقام معظم رهبری برای اینکه کلام روحانیون در میان زائران اثر بیشتری داشته باشد این نکته را مورد توجه قرارداده و برای همراهی زائران در کاروان های زیارتی از روحانیون همان مناطق استفاده می کند.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه با اشاره به شور و شعفی که اربعین در جهان ایجاد کرده است، هدف از توطئه های بدخواهان را زیر سوال بردن درخشندگی حماسه عظیم حسینی دانست.


وی تصریح کرد: اربعین از روزهای خاص الهی است و روحیه عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در این ایام وصف ناشدنی است همچنانکه خداوند در آیه 5 سوره ابراهیم می فرماید: "وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ- و ایّام الله [روزهای خاصّ الهی] را به آنان یادآوری کن. در این، نشانه‎هایی است برای هر شکیبای شکرگزار. "


حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه نباید انسان های خطاکار را به حال خود رها کرد ، به آثار تربیتی بشارت و انذار اشاره کرد و گفت: تلاش کنیم بشارت را بر انذار مقدم بداریم.


وی برلزوم توجه به اصلاح تدریجی، صحبت توام با محبت، عدم خستگی دربیان حق و دعوت به خدا تاکید و تصریح کرد: جهاد تبیین مرز ندارد و وظیفه مهم پیامبر(ص) هدایت بشر با دعوت به حق (داعی الی الله) بوده است.

کد خبر 1724121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha