تدبر در آیات قرآن کریم پیش نیاز کشف حقایق این مصحف شریف است

ملک آستانه گفت: قرآن کتابی با حقایق جاودانه، همراه با بطون و لایه‌های معنایی و مصادیق عمیق و گسترده است و تلاش برای کشف حقایق آن باید همراه با تدبر در آیات این کتاب آسمانی و بهره مندی از ابزار رسانه و تبلیغ باشد.

خدیجه ملک آستانه- معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت نرجس(سلام الله علیها)ساری، با تسلیت ایام پایانی ماه صفر، بیان کرد: رحلت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله)، موقعیتی بسیار مهم در تاریخ اسلام بود که قرآن و رسالت نبوی به ائمه معصومین(علیهم السلام) انتقال داده شد و حاکمیت در مسیری متفاوت و جدیدی قرار گرفت.

وی با اشاره به جایگاه تدبر در آیات قرآن، ادامه داد: قرآن کتابی با حقایق جاودانه، همراه با بطون و لایه‌های معنایی و مصادیق عمیق و گسترده است و تلاش برای کشف حقایق آن باید استمرار داشته باشد؛ پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) ذخیره‌ای تمام نشدنی، حقیقی، عینی، انسانی و الگویی تمام عیار برای تمام نسل‌ها تا ابد هستند.

ملک آستانه تاکید کرد: امام حسن(علیه السلام)، به عنوان واسطه‌ای برای حفظ وحدت مسلمانان، در دوران خلافت عمل کردند و سعی داشتند تا نزاعات و اختلافات داخلی را به حداقل رسانده و اجتماع مسلمانان را با تمامیت حفظ کنند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در مورد امام حسن(علیه السلام) خاطرنشان کرد: حضرت در طول تاریخ پر فراز و نشیب زندگی سیاسی خود، سعی کردند هوشمندانه و با شیوه مبارزاتی متفاوت، اسلام را از گزندهای تفرقه و حیله حفظ نمایند و به فرموده مقام معظم رهبری «ایشان از شجاع ترین چهره‌های تاریخ هستند که حاضر شدند خود و نام خود را در میان دوستان نزدیک خود، فدای مصلحت واقعی کرده و تن به صلح دهند، برای اینکه دیدبانی اسلام و حفاظت از قرآن و هدایت نسل‌های آینده تاریخ را در موقع خود انجام دهند.»

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) با اشاره به مناسبت ایام شهادت امام هشتم(علیه السلام) تصریح کرد: هشتمین امام از ائمه شیعه، به عنوان کامل ترین انسان در نگاه شیعیان شناخته می‌شوند که در دوران خلافت هارون الرشید و پس از دعوت او به خراسان به این منطقه رفتند.

ملک آستانه گفت: امام رضا(علیه السلام) ازفرصت‌های مختلف برای رساندن پیام تشیع به گوش جهانیان استفاده و در اعماق دل‌های مردم نفوذ کردند تا پیام آزادگی و استکبارستیزی تشیع را به آیندگان انتقال دادند و برکت وجود مطهر حضرت در سرزمین ما، از بزرگترین ارزش‌ها و افتخارات ما ایرانیان است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: امام رضا(علیه السلام) با دانش فراوان خود به تبلیغ علم و دانش در جامعه اسلامی پرداختند، و به عنوان یکی از معتبرترین علما و فقها در زمان خویش، دانش خود را با دیگران، به اشتراک گذاشته و به ارتقاء سطح علم و تعلیم و تربیت مردم اهتمام داشتند.

وی با اشاره به این سه شخصیت برجسته تاریخ بشریت که همواره با نقل و نشر قرآن کریم و سنت‌های اسلامی، حفظ و تبلیغ معارف اخلاقی و اجتماعی اسلام با آموزه‌های عرفانی و فلسفی به تعالی اصول دینی و اخلاقی کمک کردند؛ خاطرنشان کرد: به طور کلی، اهداف مشترک پیامبر (صلی الله علیه و آله) و ائمه معصومین(علیهم السلام)، ارتقاء دین اسلام، اخلاق و ارزش‌های آن، حفظ وحدت مسلمانان، تبلیغ علم و دانش، حفظ شرافت و تعالی انسان‌ها، و مبارزه با ظلم و فساد در جامعه بوده است، این اهداف به عنوان پیام‌های ماندگار این بزرگواران به نسل‌های آتی انتقال یافته و همچنان باید در مسیر رشد و تقدیر اسلامی پیگیری شوند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) همچنین گفت: لازم است تمامی مسلمانان به ویژه مبلغین جامعه با تاسی از بزرگان دین، از شیوه‌های مختلف رسانه‌ای بهره برده و برای انتقال و نشر مفاهیم ناب و برجسته اسلام به نسلهای آینده تاریخ، سعی و تلاش نمایند تا شاهد گسترش اسلام و بیداری تاریخ در سطح جهان باشیم.

کد خبر 1724139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha