جزئیات برگزاری مراسم عزاداری ۲۸ صفر در جوار حرم احمد ابن اسحاق سرپل ذهاب

کاکایی گفت:بمناسبت سالروز رحلت رسول(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)مراسم سوگواری و عزاداری روز ۲۸ صفر با حضور مردم در جوار حرم احمد ابن اسحاق (ره) در شهرستان سرپل ذهاب برگزار می شود.

مجتبی کاکایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به فرارسیدن ۲۸ صفر سالروز رحلت رسول اکرم(ص)،گفت:پیامبر اکرم (ص) در ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری قمری رحلت نمودند و امام حسن مجتبی (ع) نیز در روز ۲۸ صفر سال ۵۰ هجری قمری به شهادت رسید.

فرمانده سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب افزود: روزهای پایانی ماه صفر در تقویم اسلامی روزهای بسیار غمبار و یادآور رحلت و شهادت بهترین انسان‌ها و مخلوقات الهی است. رحلت جانسوز رسول مکرم اسلام (ص) و شهادت جانگداز نوه بزرگوارش امام حسن مجتبی(ع) و امام علی بن موسی الرضا(ع) است که در این ایام تمام دنیای اسلام غرق در ماتم و عزاست و در سوگ رسول خدا(ص) و فرزندانش مجلس عزا به پا کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد:بیست و هشتم صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) نخستین فرزند امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) است. بنا به روایت شیعه و اهل سنت، شبیه‌ترین فرد به رسول خدا (ص) امام حسن (ع) بودند. سالروز شهادت ایشان در تقویم هر سال مصادف با سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) قرار گرفته است.

کاکایی با اشاره به بارزترین ویژگی اخلاقی پیامبر (ص) ،تصریح کرد:امانت‏داری او چنان بزرگ بود که به محمّد امین، ملقّب و مشهور شد. او راز پوش و بخشنده و مردم‌دوست و بردبار و مهمان‏دار و کریم و درست‏کار و در عبادت چابک و از شهوات بریده و روزه‌دارترین مردم بود. 

فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب اظهار کرد: نقش امام حسن مجتبی(ع) در تداوم جامعه اسلامی و استمرار آموزه‌های نبوی در جامعه نقش بسیار مهم و سرنوشت سازی بود که با تسامح می‌توان آن را بی‌بدیل دانست.

وی با اشاره به برنامه های عزاداری در روز ۲۸ صفر ،گفت: به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) صبح پنجشنبه ۲۳ شهریورماه جاری مراسم عزاداری با حضورهیات ،مردم، نیروهای مسلح در محل میدان امام(ره) شهرستان برگزار و  به‌صورت سینه‌زنی به‌طرف حرم احمد ابن اسحاق(ره) خواهند رفت  و با برنامه‌های سخنرانی و عزاداری در جوار حرم نیز خاتمه خواهد یافت. 

کد خبر 1724166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha