قرائت زیارت نامه حضرت رسول در مساجد ملایر در سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص)

حجت الاسلام نجفی گفت: زیارت نامه حضرت رسول در مساجد ملایر در سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) قرائت می‌شود.

حجت‌ الاسلام روح الله نجفی  در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) و سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) گفت:در ایام پایانی ماه صفر برنامه های مختلفی توسط اداره تبلیغات اسلامی در سطح شهرستان برگزار می شود.

 مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به اینکه همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم زیارت قرائت حضرت رسول در مساجد ملایر برگزار می‌شود گفت: محفل انس با قرآن نیز در مسجد نبی اکرم (ص) ملایر به مناسبت سالروز رحلت پیامبر خوبی ها با حضور اقشار مختلف مردم و قاریان برجسته شهرستان برپا می شود.

 وی  به فعالیت 110 مبلغ در مساجد ملایر در این ایام اشاره کرد و گفت: 35 مداح نیز در برنامه های عزاداری  روزهای پایانی ماه صفر فعالیت دارند.

   نجفی از فعالیت 45 هیئت مذهبی در این ایام با برنامه های مختلف خبر داد و تصریح کرد: برگزاری پویش های ختم صلوات  هدیه به پیامبر اکرم (ص) در فضای مجاری، برگزاری حلقه های معرفتی و  و  بصیرت افزایی برای جوانان در مساجد،  با حضور نیروهای تبلیغی ، پاسخگویی به سوالات و ... در سطح مساجد از جمله برنامه های  اداره تبلیغات اسلامی ملایر در این ایام است.

 وی گفت: برپایی ویژه برنامه در مسجد امام حسن مجتبی، مسجد نبی اکرم(ص) و تکیه امام رضا (ع) در روز شهادت امام رضا (ع)از دیگر برنامه های  این ایام است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر همچنین از برپایی اجتماع بزرگ عزادران ملایری به صورت متمرکز در روزهای 28 و 30 ماه صفر در پارک چمران ملایر خبر داد و گفت:  این مراسم ها از ساعت 17 تا 19  با حضور اقشار مختلف مردم و هیئت های مذهبی شهرستان با برنامه های عزاداری، برپایی ایستگاه های صلواتی و... برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در  در سایر بخش ها و شهرها و روستاهای شهرستان نیز  برنامه ها و اجتماعات عزاداری را داریم گفت: در روزهای پایانی سفر متاسفانه شاهد برخی بدعتها و انحرافات دینی از سوی مردم هستیم که با حضور در درب مساجد نسبت به روشن کردن شمع و کوبیدن درب مساجد اقدام می‌کند.

نجفی با بیان اینکه در این زمینه نیز جلسات  توجیهی برای ائمه جماعات تشکیل شده که نسبت به روشنگری و بصیرت افزایی در برنامه های سخنرانی  این مسائل را مطرح  کنند گفت: در دین مبین اسلام و روایات ائمه اطهار این گونه انحرافات و بدعت ها پایه و اساسی ندارد.

کد خبر 1724188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha