هواپرستی، جاه‌طلبی و نفاق مانع موحد شدن انسان است

آیت‌الله فلاحتی هواپرستی، جاه‌طلبی و نفاق را مانع موحد شدن انسان دانست و گفت: رمز ماندگاری انقلاب، شناخت و بصیرت مردم است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی_ نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، امروز(پنج شنبه، 23 شهریور) در مراسم عزاداری رحلت جانسوز پیامبر اعظم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) که ویژه نیروهای مسلح استان گیلان برگزار شد با بیان اینکه، حرکت و حیات سیاسی، اجتماعی و عبادی اهل‌بیت در امتداد حرکت انبیاء الهی و بخصوص پیامبر مکرم اسلام بوده است، گفت: این حرکت، یک حرکت پیوسته، نورانی و مستحکم بود که موجب سعادت و تکامل انسان می‌شود.  

وی با تاکید بر اینکه مردم باید زمان‌شناس بوده و شرایط را درک کنند، رمز ماندگاری انقلاب را شناخت و بصیرت مردم دانست و افزود: خوشبختانه مردم انقلابی، ولایی و بابصیرت ما در 44 سال گذشته همواره برنامه‌ها و رهنمودهای امامین انقلاب را درک کردند.  

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه، در طول تاریخ همواره فرستادگانی از سوی خدا در جوامع حضور داشتند و خداوند نیز فرمودند «ما در هر امتی، رسول و پیامبری برای شما برگزیدیم»، ۲ هدف اساسی انبیاء الهی را هدایت مردم برای بندگی خدا و دوری از پرستش و اطاعت از طاغوت، عنوان کرد و ادامه داد: گرچه امروز امام زمان(عج) در ظاهر غایب هستند اما به طور مدام، جامعه بشری را هدایت و نظارت می‌کنند.

آیت الله فلاحتی، اولین لازمه بندگی خدا را علم به توحید و شناخت آن دانست، و گفت: انسان باید نسبت به جایگاه خدا در نظام هستی شناخت داشته باشد.

وی افزود: دومین لازمه بندگی داشتن علم به ابزارها و لوازم توحید است که از جمله این لوازم، تبعیت محض از ولی خدا است زیرا اگر تسلیم ولی خدا نباشیم، توحید ما نیز دچار مشکل خواهد شد.  

آیت‌الله فلاحتی، به خطرهایی مانند نفوذ اندیشه اومانیسمی در زندگی بشر اشاره کرد و ادامه داد: عده‌ای از شهوت‌پرستان سعی کردند اندیشه زندگی و سیاستِ بدون خدا را در جوامع انسانی ایجاد کنند که آسیب‌زا بوده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با استناد بر روایات، امام را همچون کعبه دانست که باید به سویش حرکت کنیم، گفت: امام حجت خداست و جامعه اسلامی و مردم مسلمان در صورتی به سعادت و قدرت می‌رسند که تسلیم محض ولی خدا باشند.

آیت‌الله فلاحتی هواپرستی، جاه‌طلبی و نفاق را مانع موحد شدن انسان دانست و بیان کرد: هواپرستی موجب انحراف جامعه و سلطه‌گری شیطان‌پرستان و جبهه کفر خواهد شد حتی مسئولانی که قدرت‌طلب، جاه‌طلب و... باشند  آن جامعه را دستخوش بحران‌ها و حوادث خواهند کرد.  

آیت الله فلاحتی یکی از دلایل ریزش بعضی انقلابیون را وجود جاه‌طلبی در لایه‌های زندگی آنان عنوان کرد و افزود: فتنه ۸۸ و فتنه‌های پس از آن نیز معلول نفاق بود تا جایی‌که نفاق در لایه‌های زندگی بعضی سیاسیون ورود پیدا کرد و باعث ایجاد آسیب شد.

وی ادامه داد: امام(ره) فرمود ما انقلاب کردیم تا جامعه و مردم را در مسیر صراط الهی قرار دهیم تا اسلام عملیاتی شود، اما مگر عده‌ای می‌گذارند؟

آیت الله فلاحتی با اشاره به معنای طاغوت و طاغوت‌صفتان خاطرنشان کرد: هرکسی که از مسیر دین خدا، شریعت الهی، منطق و عقلانیت فاصله بگیرد و بر مردم ظلم کند، طاغوت است؛ ظلم کردن و حیف و میل کردن بیت‌المال نیز از نمادهای طاغوت است.

وی گفت: ملت مسلمانان ایران در طول تاریخ مانا خواهند بود زیرا تسلیم امامین انقلاب بودند و جهاد و ایستادگی در راه اسلام و قرآن دارند.

هواپرستی، جاه‌طلبی و نفاق مانع موحد شدن انسان است

هواپرستی، جاه‌طلبی و نفاق مانع موحد شدن انسان است

هواپرستی، جاه‌طلبی و نفاق مانع موحد شدن انسان است

هواپرستی، جاه‌طلبی و نفاق مانع موحد شدن انسان است

کد خبر 1724265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha