امام رضا (ع) فرهنگبان نهضت عاشورا است

امام جمعه پاتاوه امام رضا (ع) را فرهنگبان نهضت عاشورا دانست و گفت: امام رضا(ع) جلوی تحریف شهادت امام حسین (ع) را گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز (۲۴شهریور ماه)در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به موضوع تقوا و شاخص‌های هفتگانه حکومت نبوی و سیره حضرت امام حسن مجتبی (ع) اشاره و اظهار کرد:امام موسی الکاظم(ع) به یکی از اصحاب خود که از دانشمندان و علمای ربانی، به نام هشام بن حکم فرمودند:«ای هشام! حضرت لقمان علیه السلام به پسرش فرمود؛ در برابر حق فروتن باش، تا عاقل ترین مردم باشی، پسر عزیزم! به راستی دنیا دریایی است عمیق که افراد بسیاری در آن غرق شده‌اند، پس باید کشتی تو در این دریا، تقوا باشد، بارش ایمان، بادبانش توکل، ناخدایش عقل، راهنمایش دانش و لنگرش صبر باشد».

امام جمعه پاتاوه شاخص‌های هفتگانه حکومت پیامبر گرامی اسلام (ص) را برشمرد و گفت: «ایمان و معنویت، دمیدن و تقویت روح ایمان و معنویت و دادن اعتقاد و اندیشه درست به افراد، قسط و عدل، اساس کار بر عدالت و قسط و رساندن هر حقی به حقدار، بدون هیچ ملاحظه است».

وی با اشاره به اینکه علم و معرفت در نظام نبوی، پایه همه چیز دانستن، شناختن، آگاهی و بیداری است، ادامه داد: صفا و اخوت که خداوند متعال در قرآن می‌فرماید «انما المومنون اخوه» این است و جز این نیست، مومنین برادر همدیگرند، پیامبر اسلام میان همه مومنین، عقد اخوت جاری کرد.

حجت الاسلام سیادت شاخص پنجم حکومت نبوی (ص) را اصلاح اخلاقی و رفتاری پیامبر اسلام (ص) بیان کرد که فرمودند «این است و جز این نیست من برای تکمیل اخلاق و مکارم اخلاق برانگیخته شدم».

امام جمعه شهر پاتاوه خاطرنشان کرد: اقتدار و عزت جامعه، نظام نبوی تو سری خور، وابسته، دنبال رو و گداپرور نبود، بلکه عزیز، مقتدر و تصمیم گیر است .

وی هفتمین شاخصه حکومت نبوی(ص) را کار، حرکت و پیشرفت دائمی دانست و ازلسان پیامبر گرامی اسلام (ص)، گفت:« توقف در نظام نبوی وجود ندارد، به طور مرتب حرکت، کار و پیشرفت است و کار یک نوع جهاد در راه خدا است».

حجت الاسلام سیادت ضمن تاکید بر اینکه امام حسن مجتبی علیه السلام مجمع فضائل الهی است، افزود: همسایه داری، مردم داری و قدرشناسی آن حضرت زبانزد عام و خاص بوده است.

امام جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز با ضمن تسلیت 30 ماه صفر، سالروز شهادت مظلومانه امام رضا(ع)، به قتل عام فلسطینیان در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا توسط رژیم صهیونیستی اشاره و اظهار کرد: این جنایت بزرگ که شهادت هزاران نفر از مردم مظلوم فلسطین را در پی داشت را محکوم می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امام رضا علیه السلام فرهنگ بان نهضت عاشورا بود، لذا طاغوت در همه ادوار حیات خبیثه خود به دنبال خاموشی نور الهی امام حسین علیه السلام است.

حجت الاسلام سیادت فتنه تحریف شهادت امام حسین (ع)در زمان امام رضا (ع) را یادآور شد و افزود: مردم کوفه شایعه کرده بودند امام حسین (ع) شهید نشده و مثل حضرت عیسی به آسمان‌ها رفته و شخص دیگری شبیه حضرت امام به شهادت رسیده است.

امام جمعه پاتاوه گفت: امام هشتم (ع) با قاطعیت جلوی این انحراف و تحریف را گرفته و آن حضرت تولید سرمایه اجتماعی اسلام ناب، ره آورد امامت امام رضا(ع) است.

وی به بیانات گهربار ولی امر مسلین جهان در دیدار تعداد زیادی از مردم استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی که بازتاب جهانی داشته و باعث عصبانیت دشمنان انقلاب اسلامی شده و توطئه اختلاف میان شیعه و سنی را خنثی نمود اشاره کرد و گفت:قدردانی از همراهی دیرینه و مستمر مردم مومن و علمای شیعه و اهل تسنن دو استان است.

حجت الاسلام سیادت آشنایی ۶۰ ساله امام با امت هر دو استان، غیر قابل مقایسه بودن وضع فعلی سیستان و بلوچستان با قبل از انقلاب، نقشه دشمن برای تحریک نقاط بحران ساز در ایران، تخریب وحدت ملی و تضعیف امنیت ملی به عنوان دو هدف اساسی و جدی دشمن، ضرورت مراقبت و هوشیاری ملت‌ها و مسئولان کشورها و جهان معاصر در آستان و در حال تحول را از موارد مطرح شده در این دیدار دانست.

امام جمعه پاتاوه گفت: تضعیف قدرت‌های استعماری و برآمدن قدرت‌های جدید منطقه‌ای جهانی، دو خصیصه این تحولات بزرگ است و  آمریکای در حال  تنزل، با استناد به حرف‌های برخی منابع غربی، شاخص‌های اقتدار آمریکا از جمله: در زمینه اقتصاد، سیاسی، نظامی و شکست‌های پی در پی در منطقه، شکست پرهزینه در جنگ ترکیبی در سوریه به مدت ۱۰ سال، افغانستان، یمن و عراق، به حول و قوه الهی شکست همه جانبه آمریکا و افول آن قطعی خواهد بود.

وی به سیل ویرانگر در کشور لیبی و زلزله در مراکش گریزی زد و افزود:ده‌ها هزار نفر از برادران و خواهران مسلمان در دو کشور، مراکش و لیبی باوقوع دو حادثه مهیب زلزله و سیل کشته، مجروح و آواره شده‌اند.

حجت الاسلام سیادت ضمن تسلیت این حادثه به مردم دو کشور مسلمان لیبی و مراکش، گفت: مردم این دو کشور اسلامی با صدمات و دشواری‌های فراوانی روبرو هستند و از مردم متدین تقاضای کمک مادی و معنوی را به این دو کشور داریم.

کد خبر 1724299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha