اختلافات داخلی منتج به حفظ منافع دشمنان می شود

امام جمعه موقت اصفهان گفت: اختلافات داخلی و حتی بین کشورهای اسلامی منتج به حفظ منافع دشمنان می شود و تنها آنان از این شرایط بهره می برند و هیچ منفعتی به ما نمی رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، حجت الاسلام «سید مجتبی میردامادی» در خطبه های نماز جمعه تیران به وفاق و همدلی برای پیشرفت جامعه و توسعه اسلام در دنیا اشاره کرد و اظهار داشت: تفرقه و اختلافات همیشه به نفع دشمنان تمام شده و چیزی را متوجه طرفین دعوا نکرده و تنها آنان ضرر کرده اند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه تفرقه شیعه و سنی در دنیا اسلام معضلی بزرگ است، افزود: دشمن همین اختلافات را به یک بستر برای کسب منفعت تبدیل کرده و سعی دارد آتش اختلاف را به نفع خود دو چندان کند.

وی ادامه داد: مسلمان نباید در بین خود اختلاف ایجاد کنند که بر اساس توصیه قرآن و اهل البیت(ع) این موضوع به ضرر اسلام تمام شده و دنیای کفر را قدرتمند می کند.

حجت الاسلام میردامادی اختلافات داخلی را نیز معضلی برای پیشرفت کشور بیان کرد و اذعان داشت: دشمنان با توطئه تفرقه داخلی با محوریت جنسیت زن و مرد، قومی و قبیله ای، نژاد و عقاید اهداف خود را دنبال می کند و بعضی هم نا خودآگاه این جریان را تحریک می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مراقب نوع گفتار و رفتار خود باشیم که آتش تفرقه را افزایش ندهیم که دشمن از آن برای رسیدن به اهدافش اسفاده کند و منافع ملی و زندگی مردم کشور ما را سخت کند.

خطیب جمعه اصفهان با بیان اینکه زن و مرد با همدیگر برابر هستند، تصریح کرد: دین اسلام تفاوتی قائل نشده و ملاک تقوا بین نژاد، جنسیت و قومیت ها برای برتری جویی است و نباید اینگونه موضوعات محور تفرقه و رقابت قرار گیرد.

وی به راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: خدمت رسانی به بیش از ۲۲ میلیون زائر در یک مطقع زمانی کوتاه بسیار مهم است که مردم و مسئولان کشور عراق، زائران و ایرانیان و متولیان امر ایرانی در این خصوص تلاش کردند.

حجت الاسلام میردامادی اضافه کرد: برنامه ریزی، اجرای برنامه و تامین امنیت چنین مراسمی کار ساده ای نیست و همه از جان دل تلاش کردند که رهبر انقلاب نیز در سخنرانی اخیر خود از آنان تقدیر کرد.

وی به ایام پایانی ماه صفر و شهادت پیامبر اسلام(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: نوع مدیریت و امامت هر یک از معصومین بر اساس شرایط زمان خود متفاوت بوده و آنان مقتضیات زمان را رعایت کرده اند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: نباید این تفاوت مدیریت جلوه ای از اختلاف و شبه بشود بلکه با مطالعه و بررسی شرایط قادر به شناخت واقعیت ها خواهیم بود.

کد خبر 1724308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha