ملت ایران اسلامی توطئه فتنه‌گران را در نطفه خفه می‌کنند

حجت‌الاسلام روحانی گفت: ملت ایران اسلامی در میدان می‌مانند تا در نهایت دست فتنه‌گران را قطع و توطئه آنان را در نطفه خفه کنند زیرا این دستور صریح خداوند متعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام تقی روحانی_  امروز (جمعه، ۲۴ شهریور) در خطبه‌های اول آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: خداوند متعال در آیه ۴۵ سوره مبارکه حجر ما را به تقوای الهی بشارت می‌دهد و می‌فرماید جایگاه انسان‌های باتقوا که برای رضای الهی در اعمال و رفتار خود مراقبت کردند در بهشت است.  


امام جمعه شهرستان رودسر ضمن اشاره به دو ماه محرم و صفر و شرکت مومنان در مراسمات مذهبی و عزاداری‌های این دو ماه افزود: نتیجه تمسک و توجه و حب ما به محمد و آل محمد صلوات الله علیه همین تقوای الهی است به همین دلیل باید از پروردگار بزرگ بخواهیم که تا آخر عمر ما را در همین مسیر دلدادگی قرار دهد.


روحانی با عرض تسلیت ایام رحلت جانکاه پیامبر اکرم صل الله علیه وآله وسلم و شهادت مظلومانه و غریبانه امام مجتبی و امام رضا علیه السلام یادآور شد: خدا را شاکریم امسال هم فرصت پیدا کردیم تا این دو ماه ارادت خود را نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ابراز کنیم و با دو نعمت بزرگ توکل و توسل زیر بیرق‌های عزا قرار بگیریم.  


وی تصریح کرد: وجود نازنین رسول مکرم اسلام صل الله علیه و آله و سلم بدترین اذیت و آزارها را به جان خرید که اصلا نمی‌توان آن را بیان کرد و به زبان آورد، اذیت و آزارهایی که نه تنها نسبت به ایشان بلکه نسبت به دخترشان و اولاد اطهرشان هم روا داشته شد اما این انسان های الهی با ایمان و صبر همه این گردنه‌های سخت را پشت سر گذاشتند.  


امام جمعه شهرستان رودسر افزود: امروز نام محمد و اولاد طاهرش در پنج قاره جهان طنین انداز شده است و این نتیجه صبوری ایشان است که باید برای همه ما نمونه و الگو و یک درس بزرگ محسوب شود.


روحانی عنوان کرد: در طول انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس تا الان که در دوران سخت تحریم‌های ظالمانه و همه جانبه قرار داریم اگر صبوری مردم و همراهی آنان نبود انقلاب اسلامی نمی‌توانست به راه خود ادامه دهد که نمونه آن را سال گذشته دیدیم.


وی اضافه کرد: سال گذشته سه ماه تمام دشمنان اسلام به میدان آمدند انقلاب ما را مردم ما را کسب و کار و جوانان را درگیر کرده و ۲۰۰ نفر را به شهادت رساندند اما در نهایت مردم با آنان همراهی نکردند و این یعنی مردم ما راه محمد و آل محمد صل الله علیه و آله وسلم را طی کرده و می‌کنند.


امام جمعه شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه مراقبت از انقلاب هزینه داشته و به استقامت نیاز دارد تصریح کرد: بهترین نمونه این صبوری و استقامت برای همه ما حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه است که جان خود را برای حمایت از امیرالمومنین علی علیه السلام فدا کرد.


روحانی ضمن اشاره به ظهور شوم گروههایی مثل داعش و امثالهم ابراز داشت: خدا را شاکریم که به برکت مجاهدان و رزمندگان اسلام، حاج قاسم سلیمانی‌ها و شهید حق‌بین‌ها دست ابولهب‌ها، ابوسفیان‌ها و ابوجهل‌های زمانه قطع شد و اسلام ناب محمدی صل الله علیه و آله و سلم به جهان معرفی شد.


وی اذعان کرد: به برکت همین خون‌ها و مجاهدت‌ها امسال طبق برآوردهای به عمل آمده بالای ۳۰ میلیون نفر مسلمان و حتی غیر مسلمان از پنج قاره جهان در کربلا حاضر شدند در حالیکه لبیک یا حسین را فریاد می‌زدند.


روحانی در خطبه دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر ضمن دعوت مجدد همه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ابراز داشت: نباید دستاوردهای ارزشمند این دو ماه را با ارتکاب به گناه از بین ببریم و باید مراقبت بیشتری به عمل آوردیم تا شیطان به سراغ ما نیاید.


وی با ابراز همدردی نسبت به برادران و خواهران ایمانی در دو کشور لیبی و مراکش افزود: این دو کشور اسلامی به دو بلایای طبیعی سیل و زلزله مبتلا شدند و در اثر این حوادث بیش از چندین هزار نفر جان خود را از دست دادند بنابراین شایسته است هر طور که می‌توانیم به آنان کمک و با ایشان همدردی کنیم.  


امام جمعه شهرستان رودسر اذعان کرد: امشب و فردا متعلق به امام هشتم سلام الله علیه امام رضا علیه السلام است، بنده ضمن عرض تسلیت به همه دوستداران و عاشقان این امام آرزو دارم همه ما در این آخرین روز از ماه صفر آنگونه که باید و شاید از این شرایط و زمان برای کسب تقوای الهی استفاده کنیم.

روحانی ابراز داشت: یکی از رسانه‌های آمریکایی چند روز قبل از رییس جمهور ما سوال کرد که اگر در سالگرد آن خانم تظاهرات شود نیروهای امنیتی شما مانند سال گذشته عمل می‌کنند که ایشان با هوش سرشار خویش پاسخ دادند شما مگر خبر دارید که قرار است شنبه تظاهرات انجام شود؟ اگر سوال خبرنگار آمریکایی را با این پاسخ رییس جمهور انقلابی‌مان تحلیل کنیم در می‌یابیم که در حقیقت این آمریکایی‌ها هستند که چنین طراحی‌هایی فتنه‌گری‌هایی را انجام می‌دهند.  


وی تصریح کرد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی هر فتنه‌ای ایجاد شد دست آمریکا و فرزند نامشروعش به صورت کاملا آشکار و بعضاً پنهان در آن مشهود بود به همین علت است که امام بزرگوار ما آمریکا را شیطان بزرگ خواند و امام خامنه‌ای مدظله العالی هم فرمودند هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید زیرا امروز همه گرفتاری‌های بشریت زیر سر آمریکاست.


امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه نام کشورهای اروپایی در طول تاریخ با استعمار عجین شده است عنوان کرد: فرانسه یکی از همین استعمارگران است که در همه دنیا به ویژه آفریقا پایگاه نظامی دارد و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد مردم فقیر قاره آفریقا حتی بر سرنوشت خود مسلط شوند و برای آینده خود تصمیم بگیرند.


روحانی افزود: ما هم باید دشمن خود را به خوبی بشناسیم و بدانیم و شک نداشته باشیم که دست آمریکا در تمام فتنه‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز نهفته است.


وی با تاکید بر اینکه دشمن برای دستیابی به منافع شوم خود از چند ماه پیش درصدد فریب افکار مردم و تسخیر اذهان جوانان برای توهین به مقدسات الهی است افزود: سال گذشته دیدیم که دشمن این مدعیان دروغین آزادی با سمپاشی و تسخیر اذهان عده‌ای، مساجد را به آتش کشید و چگونه بسیجیان و عزیزان نیروی انتظامی را به شهادت رساند.


امام جمعه شهرستان رودسر ابراز داشت: مقام معظم رهبری در جمع مردم بیرجند و سیستان و بلوچستان فرمودند؛ همانطوری که دشمن در دشمنی خود جدی‌ست بداند ما هم در مقابله با آن‌ها جدی هستیم.


روحانی بیان کرد: نیروهای عمل کننده ما حافظ امنیت کشور و در خط مقدم فراجا، بسیجیان، پاسداران و ملت ایران اسلامی همه آماده‌اند بنابراین اگر دشمن دست به عمل غلطی بزند، دشمن را به سر جای خود می‌نشانند و با شعار لبیک یا امام حسین (ع) از امام رضا علیه السلام و قرآن حمایت می‌کنند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: ملت ایران اسلامی در میدان می‌مانند تا در نهایت دست فتنه‌گران را قطع و توطئه آنان را در نطفه خفه کنند زیرا این دستور صریح خداوند متعال است. 

کد خبر 1724316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha