امام رضا (ع ) کانون مهر، عاطفه و مظهر عشق و محبت نسبت به مردم بودند

رئیس شورای فرهنگ عمومی مارگون گفت:امام رضا (ع ) در زمان حیات مبارک خود کانون مهر، عاطفه و مظهر عشق و محبت نسبت به مردم بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، همزمان با آخرین شب از ماه صفر، مراسم سالروز شهادت امام رضا(ع) در مصلی شهر مارگون برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» به عنوان سخنران این مراسم ضمن تسلیت این ایام و نیز شهادت جانسوز حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، گفت:امام رضا (ع ) در زمان حیات مبارک خود کانون مهر، عاطفه و مظهر عشق و محبت نسبت به مردم بودند و این مهربانی در تمام زوایای زندگی و برخورد ایشان با آحاد مردم جامعه آن روز به روشنی مشهود است.

امام جمعه شهرستان مارگون در بیان ارزش محبت و ولایت امام رضا(ع)، افزود: کسی که دوست دارد خندان و با روی گشاده خداوند را دیدار کند، باید از محبّت و ولایت علی بن موسی الرضّا علیه السلام بهره مند باشد .

وی گرامیداشت انسان و عدالت را دو آموزه مهم در سیره امام رضا (ع) دانست که باید بیش از پیش در جامعه تبیین شود و بیان کرد: عدالت مدنظر اهل بیت (ع) نه در شعار بلکه باید به صحنه عمل برسد.

حجت الاسلام خواجه پور خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم عدالت رضوی و علوی را در جامعه جاری کنیم، بزرگ ترین خدمت به کارآمدی حکومت اسلامی صورت می گیرد.

امام جمعه شهرستان مارگون ادامه داد: خدا را شاکرم از اینکه توفیقی حاصل شد مراسمات ملی و مذهبی به ویژه مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در ماه محرم و صفر در این ۹ سالی که با افتخار در خدمت این مردم عزیز بودم هرسال به مدت ۴۰ الی ۶۰ روز برگزار شد.

وی گفت:باید خالصانه از حضور مردم عزیز، شریف و ولایت مدار شهرستان مارگون در نماز جمعه، برنامه های ملی و مذهبی و همکاری های خداپسندانه آنها تشکر و قدردانی کنم .

کد خبر 1724366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha