کبوتر دلم را به سوی حرم پر میدهم ای دلگشای عاشقان دستان نیازم را به اجابت برسان

آخرین روز ماه صفر است و هنگامه سفر آسمانی رضای مرضیه(ع) به آغوش کبریایی خاندان هاشمی‌اش ، این لحظات تب‌دار شهادت مظلومانه‌ی غریبی است که ملجأ درماندگان عالم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، امروز آخرین روز صفر است و نگاه عاشقان کویش امروز به پنجره فولاد گره می‌خورد و از سقاخانه‌اش، سیراب می‌شوند تا در باب‌الجواد، بر حریم پر از صلابتش تکیه زنند و مُهر آمین بر حاجاتشان بنشانند.

پیامبر اسلام(ص) فرمود:«پاره تن من در خراسان دفن خواهد شد، هیچ گرفتار و گنه‏کاری او را زیارت نکند جز این که خداوند گرفتاری او را برطرف سازد وگناهانش را ببخشاید.»

اینجا غبار جان زائران، بر سنگفرش حرم جا خوش می‌کند تا سبکبالی، سهم دل امام رضایی‌شان و سکوت، زبان گویای نجوای یا امامشان، باشد، تا چشمان اشکبارشان را به استجابتی سبز بشارت دهند.

امام هادی(ع) می‌فرمایند:«هر کس حاجتی دارد، باید به زیارت قبر جدم، علی بن موسی الرضا(ع) در طوس بشتابد. او باید با غسل به زیارت رود و دو رکعت نماز نزد سر آن حضرت (بالای سر) بخواند و در قنوت حاجت خود را بخواهد. همانا دعایش مستجاب خواهد شد، اگر خواسته او گناه یا قطع رحم نباشد.»
امروز باب‌الرضا، قلب تمام عاشقانی است که ولایتش را به جان خریدند و غربتش را فریاد زدند.

او که فرمود:«رحمت خدا بر بنده‌ای که امر ما را زنده کند، دانش‌های ما را فرا گیرد و به مردم بیاموزد. اگر مردم زیبایی‌های سخنان ما را می‌دانستند از ما پیروی می‌کردند.»
و حال مشهد به یمن پیکر مطهرش قطعه‌ای از بهشت می‌شود تا غریب‌الغربا پناه غربت خاکی اهل زمین شود.

علی بن مهزیار می‌گوید: «به امام جواد(ع) عرض کردم:آیا زیارت حضرت رضا(ع) فضیلت بیشتری دارد یا زیارت امام حسین(ع)؟ حضرت فرمود: «زیارت قبر پدرم با فضیلت‌تر است؛ زیرا همه مردم به زیارت امام حسین(ع) می‌روند، اما قبر پدرم را تنها شیعیان خاص زیارت می‌کنند.»

آستان پر از مهر اوست که قبله‌گاه دل‌های شکسته می‌شود و پناهی برای بی‌پناهی زائرانش؛ او که غریب‌ترین غریب‌هاست اما مهربانی و رأفت بی‌مانندش مانند دریای سخاوت  آل‌طه(ع)، تا همیشه تاریخ جاری است.
یا علی ابن موسی الرضا(ع)، یا شمس الشموس و یا انیس النفوس!

دل‌های خسته‌مان را به گوشه چشم رأفت و کرمت بنگر و به حرمت جوادت(ع) شفاعتمان را  بپذیر... 

شهادت ثامن الحجج، حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) بر همگان تسلیت باد.

کد خبر 1724370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha