منتظر امام زمان(عج) باید عامل به عمل صالح باشد

مولائی قراء با اشاره به اینکه منتظر واقعی باید عامل به عمل باشد، گفت: انتظار فرج کشیدن باید همراه با پیروی از امام، انجام واجبات و ترک حرام ها، زمینه سازی برای ظهور و آشنا کردن مردم با امام زمان باشد.

زهرا مولائی قراء-مربی فعال بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از مازندران ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امام رضا(ع) با بیان اینکه مهدویت و اعتقاد به منجی آخرالزمان از دیرباز در اندیشه مسلمین وجود داشته است و حتی در کتب معتبر اهل سنت همچون سنن ابی ماجه بحث حضرت مهدی(ع) و اینکه ایشان از نسل حضرت زهرا(س) می باشد اشاره شده، اظهار کرد: معصومین(ع) در زمان های مختلف و با بیان های گوناگون این مقوله مهم که یکی از ارکان اعتقادی شیعه می باشد را گفته و درباره آن با شیعیان صحبت کرده اند و در جای خود با زبان وعد و مژده و در جایی دیگر با زبان وعید و انذار و هشدار درباره دوران غیبت حرف زده اند.

وی ادامه داد: مژده به شیعیانی که در دوران غیبت با سختی های فراوان هم زمینه سازی برای ظهور می کنند و هم در انتظار مولای خود هستند و انواع و اقسام تهمت ها و شماتت ها را تحمل می کنند، و انذار و هشدار برای همان شیعیان که بدانند دوران غیبت دورانی پر فراز و نشیب است که امکان سقوط هر انسانی با هر درجه ایمان و تقوایی وجود دارد و انسان باید به خدا پناه ببرد و از امام زمان (عج) بخواهد که او را در مسیر مستقیم و درست قرار دهد و همواره یار و یاور او باشد.

مولائی قراء با اشاره به سخنان گوهربار پیامبراسلام حضرت محمد مصطفی (ص) درباره امام زمان (عج)، گفت: رسول اکرم(ص) خط سیر و مسیری مستقیم همراه با جانشینان بعد امیرالمومنین(ع) را هم معرفی نمودند و اندیشه مهدویت و غیبت را در جاهای مختلف فرمودند تا چراغ راهی باشد برای همه مسلمین تا در تنگناها و گرفتاری ها راه را گم نکنند.

وی بااشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) تصریح کرد: آن حضرت در وصف حال منتظران ظهور فرمودند: خوشا بر احوال کسی که قائم اهل بیت مرا درک کرده و در غیبت و پیش از قیامش پیرو او باشد، دوستانش را دوست بدارد و با دشمنانش دشمن باشد، چنین کسی در روز قیامت از رفقا و دوستان من و گرامی‌ترین امّت من خواهد بود. «کمال الدین وتمام النعمه ج ۱ ص ۲۸۶ »

مولائی قراء با تاکید براینکه پیروی از امام زمان(عج) در عصر غیبت بسیار مهم می باشد، خاطرنشان شد: پیروی کردن فقط به معنای اعتقاد به امام عصر نیست، بلکه پیروی یعنی اطاعت کردن از دستورات امام و انجام آن. اگر ما به واجبات خودمان عمل کنیم، اگر تا جای ممکن سمت گناه نرویم، اگر بعد هر گناه، از ته دل پشیمان شویم و از خدا معذرت خواهی کنیم و توبه نماییم، اگر در برخورد با دیگران به خوبی رفتار کنیم و هروقت به کمک نیاز داشتند به یاری آنها شتاب کنیم و... آن وقت است که می توانیم بگوییم پیرو امام زمان در عصر غیبت هستیم.

وی اضافه کرد: کسی که برای نماز خود ارزش قائل نیست، به راحتی زبانش به غیبت کردن و دروغ گفتن باز می شود، به راحتی تهمت می زند و ... نمی تواند ادعا کند من از دستورات امام زمان(عج) پیروی می کنم.

مولائی قراء با اشاره به جایگاه و اهمیت دوست داشتن دوستان امام زمان و دشمن داشتن دشمنان امام زمان(عج)، گفت: باید بدانیم آن شمر و عمر سعدی که در زیارت عاشورا آنها را لعنت می کنیم در مثال امروزی مصداق بارز استکبار، آمریکا و اسرائیل و دیگر کشورهای مستکبر است. پس همان طور که در زیارت عاشورا شمر را لعنت می کنیم باید در زمان حاضر هم کشورهای استکباری را لعنت بکنیم یعنی شمر زمان را لعنت بکنیم.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به اینکه منتظر واقعی باید عامل به عمل باشد، افزود: انتظار فرج کشیدن باید همراه با پیروی از امام باشد، انتظار آنها همراه با انجام واجبات و ترک حرام ها باشد، همراه با زمینه سازی برای ظهور باشد، همراه با آشنا کردن مردم با امام زمان باشد.

کد خبر 1724381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha