عزاداری در بیش از ۷۰۰ بقعه متبرکه استان اصفهان برگزار شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: عزاداری دو ماه محرم و صفر در بیش از ۷۰۰ بقعه متبرکه استان اصفهان برگزار شد که ۳۰ بقعه متبرکه برنامه شاخص ملی داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، حجت الاسلام «محمد حسین بلک» در در مراسم عزداری سالروز شهادت امام رضا(ع) در محل آستان مقدس امامزاده نرمی دولت آباد به برنامه های فرهنگی و مذهبی بقاع متبرکه در ایام ماه محرم و صفر اشاره کرد و اظهارداشت: ویژه برنامه بصیرت عاشورایی در این مراکز دینی برگزار و مسافران و مجاوران از مراسم های مذهبی استفاده کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: یکی از برنامه های ایام عزاداری روزهای پایانی ماه صفر بوده که با حضور حجم زیادی از زائران را در بقاع متبرکه روبرو بود و مراسم های گسترده ای نیز از طرف هیات امنا آستان مقدس امامزادگان با همکاری هیات های مذهبی برگزار شد.

وی با بیان اینکه عزاداری دو ماه محرم و صفر در بیش از ۷۰۰ بقعه متبرکه استان اصفهان برگزار شد، تصریح کرد:  ۳۰ بقعه متبرکه برنامه شاخص ملی داشتند و صدا و سیما و همچنین سایر رسانه ها برنامه ها را منعکس کردند.

حجت الاسلام بلک چنین حجم مسافری را فرصتی مغتنم برای آموزش و بصیرت افزایی دانست و گفت: برنامه های این مراکز در جهت بصیرت افزایی، ایجاد معنویت و ارتقا معرفت دینی برگزار می شود.

وی یادآورشد: برنامه ریزی دشمنان بر کم رنگی مراسم های محرم و صفر بود اما توطئه آنان محقق نشد و استقبال مردم از مراسمات مذهبی در سطح گسترده ای انجام شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان سخنرانی، مداحی، برپایی غرفه های معرفت و نمایشگاه های فرهنگی و جلسات آموزشی برای کودکان و نوجوانان را از جمله مهمترین برنامه های بقاع متبرکه در دو ماه محرم و صفر اعلام کرد.

کد خبر 1724395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha