محرم و صفر فرصتی برای معرفت افزایی بود

دبیر قرارگاه فرهنگی جهاد کبیر استان اصفهان گفت: مراسمات دو ماه محرم و صفر فرصتی برای معرفت و بصیرت افزایی شیعیان بود که از آن برای طول سال باید استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، حجت الاسلام «حسن بابایی» در ویژه برنامه وداع ماه صفر به دو ماه عزداری و معرفت افزایی ماه محرم و صفر اشاره کرد و اظهارداشت: این دو ماه که ایام حزن و اندوه بود شیعیان از فرصت های اخلاقی و موعظه آن برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت استفاده کردند.

دبیر قرارگاه فرهنگی جهاد کبیر استان اصفهان با بیان اینکه سخنرانی های این ایام توشه ای را برای سال ایجاد کرده، افزود: مراسمات دو ماه محرم و صفر فرصتی برای معرفت و بصیرت افزایی شیعیان بود که از آن برای طول سال باید استفاده کرد.

وی ادامه داد: عزاداری ها معرفت و معنویت را در انسان افزایش داده و می تواند از آن برای سعادت دنیا و آخرت و رسیدن به جایگاه های بلند استفاده برد و در برابر توطئه های شیطان ایمن شد.

حجت الاسلام بابایی خاطرنشان کرد: این روزهای معنوی و توسط تمام شد و البته در طول سال با برقراری ارتباط مجدد در مراسمات و غیر از آن در ساعات روز می توان حال و هوای خوبی را برای روح خود ایجاد کنیم.

وی با اشاره به حلول ماه ربیع الاول گفت: این ماه، با توجه به وقایع مهم مثل ولادت حضرت رسول(ص) و امام صادق(ع) و آغاز امامت حضرت مهدی(عج) ایام سرور و شادی شیعیان است که مایه مباهات بوده و از آن برای شادمانی استفاده می کنیم.

دبیر قرارگاه فرهنگی جهاد کبیر استان اصفهان از هیات ها و تشکل های مذهبی خواست تا در دیگر مناسبت های سال نیز با ارائه برنامه و تولید محتوا برای بصیرت و معرفت افزایی و همچنین ایجاد روحیه معنوی مردم کار کنند.

کد خبر 1724396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha