تعطیلی مساجد از دلایل اصلی نابسامانی فرهنگی کشور/ تغییرات خوب و مهمی را در ارشاد شاهدیم

نماینده مجلس گفت: اتفاقاتی همانند کرونا آسیب جدی به حوزه های مختلف از جمله حوزه فرهنگ وارد کرد. تعطیلی مساجد، حسینیه ها و نهادهای فرهنگی و خانه نشین افراد فرهنگی تاثیر زیادی در بوجودآمدن برخی نابسامانی ها در حوزه فرهنگ داشت.

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ اظهار کرد: اقدامات دولت ها در حوزه فرهنگ و دین به تفکر اشخاص بر می گردد. اگر اشخاص نگاه شان این باشد که با ترویج فرهنگ و دین می توان جامعه ای متعالی داشت، یقینا در بخش فرهنگ سرمایه گذاری می کنند و پشتیبانی های لازم را نیز انجام می دهند. متاسفانه در بعضی مقاطع تاریخی برخی از دولت ها به این اعتقاد داشتند که پیشرفت جامعه در گروی مسائل اقتصادی و علمی است و از مسائل فرهنگی غافل می شدند.

رییس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مثبت دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ اظهار کرد: فضای غالبی که امروز در جامعه شاهد هستیم فضای فرهنگی است. البته باید توجه داشت که اتفاقاتی همانند کرونا آسیب جدی به حوزه های مختلف از جمله حوزه فرهنگ وارد کرد. تعطیلی مساجد، حسینیه ها و نهادهای فرهنگی و خانه نشین افراد فرهنگی تاثیر زیادی در بوجودآمدن برخی نابسامانی ها در حوزه فرهنگ داشت که پشتیبانی ها در دولت گذشته هم انجام نشد ولی امروز نگاه به مسائل  فرهنگی و دینی مثبت است.

وی افزود: با بستر دین و فرهنگ است که می توانیم پیش ران های خوبی را در حوزه های دیگر برای جامعه تعریف کنیم که این نگاه امروز در سطوح مختلف از سطح عالی کشور تا پایین جامعه دیده می شود. قطعا این نوع نگاه به فضای فرهنگی در جامعه کمک کرده است و باعث رونق این فضاها و برنامه ها شده است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر مدیران دغدغه کار فرهنگی داشته باشند قطعا به صورت روزانه طرح و برنامه تعریف می کنند و می توانیم این فعالیت را مشاهده کنیم. در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تغییرات خوب و مهمی داشتیم که البته آنها در حوزه اعتبارات با بضاعتی مواجه هستند که شایسته نیست. قطعا اعتبارات حوزه فرهنگ باید بیشتر شود و امیدواریم در برنامه هفتم پیش بینی های خوبی در حوزه فرهنگی داشته باشیم و بر روی این کار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز حفظ هویت فرهنگی و دینی ما بسیار ارزشمند است، گفت: حفظ هویت فرهنگی و دینی اصالت دارد و باید این را در بودجه های سنواتی و برنامه هفتم توسعه ببینیم و دنبال کنیم.

جوکار در مورد بودجه بخش فرهنگ یادآور شد: در دفاع مقدس همه بودجه ای که هزینه می شد دولتی نبود و خود مردم نقش داشتند. منابع انسانی دفاع مقدس نیروی بسیج و مردمی بودند و این افراد کار را جلو می بردند. امروزه نیز خیلی از گروه ها و تشکل های قرآنی و فرهنگی داریم که مردمی است. باید در کنار این فعالیت های مردمی، حاکمیت انگیزه های تشویق ایجاد کند که افراد و گروه ها در کنار دولت برای فعالیت های فرهنگی انگیزه داشته باشند و پای کار بیایند.

انتهای پیام/

کد خبر 1724443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha