در برنامه هفتم توسعه مسجدمحوری را ملاک قرار داده‌ایم/ کانون‌ها عامل پیوند نسل نو با مساجد هستند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در خط مقدم مقابله با جنگ نرم دشمن هستند، گفت: مسیر پیوند مداوم بچه ها با مساجد از این کانون ها می گذرد و قطعا برای اینکه این پیوند قطع نشود باید برنامه ای مستمر، جذاب و شاد تدارک دیده شود.

زهرا سادات لاجوردی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد لزوم توجه و حمایت از کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در برنامه هفتم توسعه گفت: هجمه دشمن در مسائل فرهنگی علیه ما بسیار قوی و با صرف هزینه های زیادی است. دشمن تمام سلاح ها و نیرنگ های خود را برای مقابله با انقلاب و ارزش ها به کار برده است و در یک کلمه باید بگوییم رودرروی نظام ایستاده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جبهه انقلاب آنگونه که شاید و باید برای مقابله با این جنگ دشمن هزینه نکرده است و آنجاهایی که هزینه کرده است به دلیل موازی کاری هایی که صورت گرفته است و هم افزایی هایی که نبوده است، موفق نبوده است.

وی ادامه داد: اینجاست که ما نیاز به نقش آفرینی کانون های فرهنگی و هنری در مساجد داریم. این کانون ها در خط مقدم جبهه فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هستند. البته این کانون ها باید در ابتدا آسیب شناسی شوند و بعد از آن برنامه ها و اهدافی برای آنها طراحی شود تا اعتباراتی که اختصاص می یابد به موقع و در جای خودش هزینه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بدون شک اگر نقش کانون ها را در مساجد و در سطح جامعه پررنگ کنیم و از آنها حمایت بودجه ای و اعتباراتی در کنار حمایت های معنوی داشته باشیم، می توانیم پیروز این جنگ باشیم.

وی با اشاره به مخاطب کانون ها که جوانان و نوجوانان هستند، گفت: مدیران کانون های فرهنگی و هنری باید برنامه هایشان به گونه ای باشد که مستمر و در طول سال ادامه داشته باشد. برنامه های منقطع و پاره وقت نمی توانند ما را به اهداف مان برساند. ما باید قبل از رسیدن نوجوانان به این دوره برای آنها برنامه مستمر داشته باشیم. در واقع این بچه ها باید در این کانون ها با این برنامه ها بزرگ شوند و با آنها مأنوس شوند. به گونه ای کار شود که بچه ها در کنار درس و مدرسه شان اولویت شان پرداختن به این برنامه ها در مساجد باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: پیوستگی جوانان و نوجوانان به کانون های فرهنگی و هنری باید به گونه ای باشد که اگر نوجوانان و جوانان از این سن نیز رد شدند خودشان را وابسته به این کانون ها و مساجد ببینند، یعنی برنامه ها این قدر قوی باشد که این بچه ها همواره احساس نیاز به آنها داشته باشند و برای رفع این نیاز به مساجد و کانونها رجوع کنند.

لاجوردی بیان کرد: وقتی جوان و نوجوان ما اعتماد می کند و در برنامه ها در کانون های مساجد حضور می یابد باید اطمینان خاطر داشته باشد که این برنامه برای مدت طولانی است و مختص یک فصل از سال نیست. پیوند مداوم بچه ها با مساجد از این کانونها می گذرد و قطعا برای اینکه این پیوند قطع نشود باید برنامه ای مستمر،جذاب و شاد تدارک دیده شود.

وی در مورد برنامه های مجلس برای حمایت از کانون های فرهنگی و هنری در بودجه های سنواتی و برنامه هفتم توسعه گفت: در برنامه هفتم توسعه ما مسجدمحوری را ملاک قرار دادیم و همه دستگاه های ذیربط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی موظف شده اند بحث مسجدمحوری را در محلات داشته باشند و اگر بنا به مسجدمحوری باشد قطعا ایجاد و تقویت کانون های فرهنگی و هنری در تمامی مساجد کشور باید اولویت این دستگاه ها و از جمله وزارت ارشاد باشد. باید این ارتباط دائم با مساجد از طریق کانون ها برقرار شود چراکه این می تواند به بهبهود وضعیت فعلی کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1724450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha