چهارمین هفته فیلم و عکس چهارمحال و بختیاری کلید خورد

برنامه‌های چهارمین هفته فیلم و عکس چهارمحال و بختیاری، با حضور جمعی از مسئولان استانی و هنرمندان در آیین گشایش نمایشگاه عکاسی زیست‌بوم در فرهنگسرای شهرکرد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در چهارمحال و بختیاری، ناصر قائدی امروز یکشنبه (۲۶ شهریور) در آیین گشایش نمایشگاه عکاسی زیست‌بوم چهارمحال و بختیاری و آغاز هفته فیلم و عکس در فرهنگسرای بزرگ ارشاد شهرکرد گفت: برنامه‌های این رویداد هنری با برپایی این نمایشگاه عکاسی آغاز شده است و تا ۳۱ شهریور با برگزاری سه کارگاه آموزشی، نمایش ۱۷ فیلم‌ منتخب و رونمایی از برخی تولیدات‌ انجمن سینمای جوان و همچنین برپایی نشست‌های تحلیل فیلم ادامه دارد.
رئیس انجمن سینمای جوانان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: میزانسن در سینما و شیوه‌های هدایت بازیگر، عکاسی مستند اجتماعی و فیلم‌نامه‌نویسی را از عناوین کارگاه‌های آموزشی هفته فیلم و عکس چهارمحال و بختیاری بیان و تصریح کرد: هرکدام از این کارگاه‌ها در مدت ۲ روز در فرهنگسرای شهرکرد میزبان علاقه‌مندان به هنر سینما و عکاسی است.
قائدی با بیان اینکه ۱۵ فیلم کوتاه و ۲ فیلم بلند، ساخته فیلم‌سازان استان در این هفته به روی پرده خواهد رفت، یادآور شد: تلاش شده است در هفته فیلم و عکس چهارمحال و بختیاری با تأکید بر سینمای کوتاه و معرفی استعدادهای جدید فیلم‌سازی، فرصت ارائه و تحلیل فیلم‌هایی که کمتر دیده شده یا تاکنون به نمایش گذاشته نشده است، فراهم شود.
رئیس انجمن سینمای جوانان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عمده فیلم‌های منتخب چهارمین هفته فیلم و عکس استان از تولیدات این انجمن است و نمونه کارهایی نیز که با حمایت حوزه هنری و صداوسیمای مرکز چهارمحال و بختیاری تهیه شده‌اند نیز در این هفته به نمایش در می‌آید.
وی درباره نشست‌های تحلیل فیلم نیز گفت: آموزش و بررسی ساختاری و محتوایی آثار تولید شده در سینمای چهارمحال و بختیاری و دوری از نقدهای ژورنالیستی، محور اصلی این نشست‌ هاست و امید است با بیان دقیق نقاط قوت و ضعف آثار و ارائه بازخوردهای تماشاگران، فیلم‌سازان جوان بتوانند در آینده با نگاه بهتر و دقیق‌تری به ساخت فیلم ادامه دهند.
قائدی همچنین یادآور شد: آیین پایانی هفته فیلم و عکس چهارمحال و بختیاری و گرامیداشت روز مهر سینمای ایران، ۳۰ شهریور در فرهنگسرای شهرکرد برگزار خواهد شد.
کد خبر 1724506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha