ثبت 12 وقف جدید در خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری تاکنون

حجت الاسلام بخشی پور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 12 وقف جدید به ارزش 34 میلیارد ریال متناسب با نیازهای روز جامعه و با نیت امور خیر و عام المنفعه در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی پور امروز (27 شهریور) در گفتگو با رسانه های گروهی اظهار داشت: وقف از سنت‌های زیبای اسلامی و تجلی احسان و نیکوکاری در سیره ائمه اطهار (ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی درخصوص تعداد موقوفات استان گفت: در استان خراسان جنوبی 10 هزار و 328 موقوفه به ثبت رسیده است و 22 هزار و 798 رقبه وجود دارد.

وی با اشاره به تعداد وقف های جدید در استان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 12 وقف جدید به ارزش 34 میلیارد ریال در استان خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام بخشی پور ادامه داد: وقف های جدید در سال جاری بیشتر با نیات امور خیر و عام المنفعه و متناسب با نیازهای روز جامعه از جمله تهیه جهیزیه، مسکن جوانان، درمان، کمک به دانش آموزان و دانشجویان ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در پایان گفت: امسال شاهد ثبت چهار موقوفه در زیرکوه، سه موقوفه در بیرجند، 2 موقوفه در قاین، یک موقوفه در طبس، یک موقوفه در فردوس و یک موقوفه در سربیشه بوده ایم.

کد خبر 1724550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha