وزیر پیشنهادی ورزش راهکار اجرایی برای جلوگیری عدم مهاجرت قهرمانان ورزشی ارائه نداده است

نماینده مردم رودبار با بیان اینکه کیومرث هاشمی فردی موقر و فهیم است،گفت: وزیر پیشنهادی ورزش راهکار اجرایی برای عدم مهاجرت قهرمانان ورزشی ارائه نداده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، مهرداد گودرزوند چگینی در جلسه علنی امروز دوشنبه(۲۷شهریور) مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با صلاحیت کیومرث هاشمی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان ،گفت: در هیچ کدام از برنامه‌های آقای کیومرث هاشمی موضوع ورزش و جوانان دیده نمی‌شود. وی ۳۰ سال در مناصب کلیدی ورزش و جوانان بوده و در حوزه تصمیم‌سازی ورزش حضور داشته است اما در عملکرد هیچ خروجی برای ورزش و جوانان نداشته‌ است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز بسیاری از کسانی که مهاجرت می کنند از نبود سیاست در ورزش و جوانان رنج می برند؛ اگر می‌بینیم یک قهرمان ملی ما ناچار به مهاجرت می‌شود به این دلیل است که بعد از مدال آوری مورد توجه وزارت ورزش و جوانان  قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: هاشمی شخصیتی موقر دارد و انسانی فهیم است اما خروجی او در ورزش و جوانان مورد توجه نیست. اینکه گفته می شود آقای هاشمی جزو شانا (شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی)بوده و جزو لیست ۳۰ نفره تهران برای انتخابات مجلس بوده و در دقیقه آخر از لیست حذف شده‌ است نباید دلیلی بر رای آوری در مجلس باشد. اگر قرار است نمایندگان رای بدهند باید به راهی که شهدا، امام و رهبری برای ما تعیین کردند، بازگردیم.

وی گفت: آقای هاشمی در برنامه اش نگفته است راهکار اجرایی‌اش برای جلوگیری از مهاجرت قهرمانان ورزشی چیست؛ او همچنین اشاره‌ای به روش‌های حمایت‌ از جوانان نداشته‌ است. سیاست‌های کلی در برنامه‌های او دیده نمی شود و اگر دیده شود، بسیار ضعیف است.

همچنین علیرضا ورناصری در مخالفت با صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: در برنامه ارائه شده  توسط آقای هاشمی به موضوعاتی همچون ارتقاء سلامت اداری ورزش، شفافیت مالی باشگاه‌های ورزشی و دسترسی به اطلاعات حوزه ورزش توجه نشده است.همچنین به موضوع واگذاری امورات ورزشی به مردم به خصوص بخش خصوصی و دانش بنیان توجه خوبی نشده است.

وی با اشاره به برنامه دولت سیزدهم برای استقرار دولت الکترونیک تصریح کرد: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان چه برنامه‌ای برای پیاده سازی هدف دولت دارد؟ یا این‌که آیا اساسا شما برنامه‌ای جهت میدان دادن به جوانان و بانوان در رده‌های مختلف دارید؟

علی موسوی  نیز در مخالفت با کیومرث هاشمی گفت: آقای هاشمی از مدیران با تجربه‌ای است که مسئولیت‌های مختلفی در کارنامه‌اش دارد و آشنا با مشکلات و کمبودها است او مدیری توانمند در عرصه ورزش بوده منتها در حوزه جوانان کار نکرده است.در برنامه‌های پیشنهادی وی برای اوقات فراغت جوانان و رفع آسیب‌های اجتماعی  برنامه ای ارائه نشده است.

 وی تصریح کرد: انتظار می‌رود وزیر پیشنهادی برای توسعه زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی مناطق محروم و کم‌برخوردار برنامه‌ای داشته باشد تا شاهد ارتقاء ورزش در این مناطق باشیم.

موسوی گفت: تعرفه‌های ورزشی برای دهک‌های درآمدی پایین زیاد و از توان آنها خارج است، باید در تعرفه‌های ورزشی در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار تجدید نظر شود.

کد خبر 1724556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha