پیوستن ۱۸۰۰معلم به کادر آموزشی مازندران| سه هنرستان با اعتبار ۷۵ میلیارد تومانی احداث می شود

کمالی با بیان اینکه مسال ۵۳۶هزار دانش آموز در۱۷هزار کلاس درس، سال تحصیلی را آغاز می کنند، گفت: برای جبران کمبود معلم در مدارس مازندران ۶۰۰نفر از دانشگاه فرهنگیان و ۱۲۰۰نفر از آزمون استخدامی جذب خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حسین کمالی-مدیرکل آموزش و پرورش مازندران امروز(۲۷شهریور) در نشست خبری به‌مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی جدید از آماده سازی و بهسازی یک سوم مدارس استان خبر داد و اظهار کرد: از ۵۰۰مدرسه از ۱۴۰۰مدرسه بهسازی شده در قالب طرح شهید عجمیان آماده برای حضور دانش آموزان شده اند.وی با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان در مدارس براساس محدوده جغرافیایی انجام شده و کمترین مسئله و مشکل را در این حوزه شاهد بودیم، افزود: در بحث ثبت نام کتب درسی نیز مازندران در تمامی مقاطع رتبه اول کشور را دارد.

کمالی از احداث سه هنرستان به ارزش ۷۵میلیارد تومان در شهرستان های نکا، امیرکلا بابل و چالوس خبر داد و گفت:امسال بیش از ۱۷هزار کلاس درس تعریف شده است.

وی از ساماندهی ۲۲هزار معلم برای سال تحصیلی جدید خبر داد و یادآورشد: برای جبران کمبود معلم در کلاس های درس مازندران ۶۰۰نفر از دانشگاه فرهنگیان و ۱۲۰۰نفر از آزمون استخدامی جذب خواهیم داشت.

کمالی با بیان اینکه ۱۵۵کلاس درس در قالب ۲۸پروژه در بازه زمانی هفته دولت و مهر تحصیلی به بهره برداری می رسند، افزود:امسال ۵۳۶هزار دانش آموز در مدارس مازندران تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه عدالت آموزشی در دستور کار است، افزود: در حال حاضر در مازندران حدود ۲۰۰ مدرسه عشایری و روستایی داریم که ممکن است به این تعداد اضافه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: در بحث سرانه‌ها باوجود تنگناها و فشارها در دولت سیزدهم شاهد عنایت ویژه‌ای بودیم و در فصل پنج که فصلی آموزشی و پرورشی است، شاهد تخصیص ۹۰میلیارد تومان سرانه و ۳۸ میلیارد تومان در بخش هنرستان هستیم.

کمالی با اشاره به واریز اعتبار برای تجهیز و ساخت سالن آموزشی، یادآورشد: برای پروژه مهر چهار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد که توزیع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در مدارس دولتی اخذ شهریه نداریم، تاکید کرد: مدارس نمونه دولتی، سمپاد و شاهد طبق اساسنامه ویژه عمل می‌کنند که برای انجام اقدامات فوق برنامه است.

کمالی از تخصیص بودجه برای اجرای ۳۹چمن مصنوعی برای مدارس استان خبر داد و گفت: باهدف آگاهی‌بخشی به دانش آموزان نوجوان برای پیشگیری از ایجاد هیجان کاذب، کلاس‌های بصیرتی و تبیینی برگزار شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در سال جارس ۵۱ مدرسه به عنوان مدرسه کانون تربیت محله با مشارکت بسیج دانش آموزی در سطح استان انتخاب شد.

کمالی با بیان اینکه در سهمیه حدود ۲۳ رتبه زیر ۱۰۰ داشتیم که نشان از رشد کیفی رتبه‌ها و نمرات دانش آموزان است، عنوان کرد: در استان به دلایل حاکمیتی کسی بازمانده از تحصیل نیست، اگر هم بازمانده وجود دارد بیشتر به دلایل شخصی و خانوادگی است.

کد خبر 1724607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha