تعزیه هنری ماندگار و مردمی است

حجت الاسلام سید احمد حسینی تعزیه را هنری مردمی و ماندگار دانست و گفت: هنرمندان و پیشکسوتان این هنر دارای جایگاه والا و رفیعی در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، رییس انجمن تعزیه جنوب کرمان با مدیرکل فرهنگ و هنر جنوب کرمان دیدار و گفتگو کرد.

 حجت الاسلام سید احمد حسینی در این دیدار، زبان تعزیه را زبان گویایی برای انتقال پیام عاشورا دانست و گفت: نیاز جامعه امروز ما می باشد و باید دیده شود چرا که تاثیرگذاری تعزیه در جامعه بیشتر از سایر هنرها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه از هنرمندان تعزیه حمایت می شود، افزود: از آنجایی که در تعزیه هنر در خدمت آموزه های دینی قرار گرفته و این مهم آموزه های دینی و مصائب اهل بیت(ع) را به تصویر می کشد می طلبد تا حد امکان این هنر ارزشی را حمایت کنیم.


وی پرورش نیروهای انقلابی در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری را دغدغه این اداره کل دانست و عنوان کرد: فعالیت های زیادی در حوزه تعزیه جنوب کرمان صورت گرفته اما در زمینه تبلیغات ضعیف عمل شده است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه 30 گروه تعزیه در جنوب کرمان فعال هستند، اظهار کرد: جنوب کرمان دارای توانمندی و ظرفیت های بسیار بالایی در زمینه تعزیه است که با برنامه ریزی منسجم و مدون می توان از این ظرفیت ها استفاده کرد تا شاهد اتفاقات خوبی در حوزه فعالیت های دینی و مذهبی باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با تاکید بر اینکه تعزیه هنری مردمی، معنوی و ماندگار است، خاطرنشان کرد: هنرمندان و پیشکسوتان این هنر دارای جایگاه والا و رفیعی در جامعه هستند، زیرا با این هنر اصیل، حماسه‌ ها را برای مردم زنده نگه می‌دارند و فرهنگ عاشورایی را به نسل جوان منتقل می‌کنند.

کد خبر 1724619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha