پیام دبیر کل سازمان ملل متحد در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه کتاب صلح و دفاع

پیام دبیر کل سازمان ملل متحد در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه کتاب صلح و دفاع قراعت شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، پاشا تبریزیان، نماینده دفتر اطلاع رسانی سازمان ملل متحد در تهران پیام دبیر کل سازمان ملل متحد در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه کتاب صلح و دفاع را قرائت کرد. متن این پیام به شرح ذیل است:

ما امسال روز جهانی صلح را در حالی گرامی می داریم که همزمان مردم و سیاره ما در بحران به سر می برند. درگیری هایی که تعداد بی سابقه ای از مردم را از خانه هایشان رانده است. آتش سوزی های مرگ بار، سیل های شدید و گرمایش زمین، فقر، نابرابری، بی عدالتی، بی اعتمادی، تفرقه و تعصب موضوع امسال به ما یادآوری می کند که صلح فرآیندی خودکار نیست و خود به خود به دست نمی آید. صلح نتیجه اقدامات علمی است.

اقدام برای پیشرفت سریع تر به سوی آرمان های توسعه پایدار و اطمینان از اینکه هیچ کس فراموش نخواهد شد. اقدام برای پایان دادن به این جنگی که با سیاره مان و منابع طبیعی مان می کنیم. اقدام برای حمایت از حقوق بشر و کرامت انسانی به خصوص که اکنون هفتاد و پنجمین سالگرد اعلامیه جهانی حقوق بشر را جشن می گیریم. اقدام برای استفاده از ابزارهای همیشه کارآمد دیپلماسی، گفت و گو و همکاری برای کاهش اختلاف و پایان دادن به مناقشات، اقدام برای میلیون ها نفری که در میان پیامدهای هولناک جنگ زندگی می کنند. صلح تنها یک چشم انداز باشکوه برای بشریت نیست، صلح یک فراخوان برای اقدام است، بیایید متحد شویم که صلح را برای همه می سازیم، پیش می بریم و حفظ می کنیم.

کد خبر 1724633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha