تهذیب و کسب بصیرت در کنار آموزش دروس حوزوی به طلاب مورد توجه باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: توجه به آموزش، تهذیب و بصیرت در کنار هم با رعایت ضوابط آموزشی دستور کار مدارس علمیه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی- نماینده ولی فقیه درمازندران  امروز(۲۷ شهریور) در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه استان که در مدرسه علمیه امام علی (علیه‌السلام) ساری برگزار شد، ضمن تبریک شروع سال تحصیلی جدید به حوزویان و طلاب جدیدالورود، اظهار کرد: امید است طلاب برای کسب علم و تقوا توامان تلاش کنند.

وی با بیان اینکه ۲هزار طلبه برادر و سه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه این خطه از شمال کشور مشغول فراگیری علوم دینی می باشند، بیان کرد: خیران در مدیریت حوزه های علمیه نقش انکارناپذیری دارند که قدردان این همراهی مردم نیک اندیش هستیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی در بخشی از سخنان خود به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با سند ۲۰۳۰ مبنی براینکه دشمن در ذیل این سند نسبت به تربیت معلم به عنوان سربازی برای آمریکا اهتمام دارد اشاره کرد و گفت: اینکه ما در حوزه‌های علمیه در کنار تعلیم و آموزش، تهذیب را جدی بگیریم و در کنار تهذیب، بصیرت را جدی بگیریم و همراهی با خیل شهدا را فراموش نکنیم برایمان اولویت دارد.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم خروجی‌های حوزه‌های علمیه جیره‌خواران دشمنان نباشد باید آموزش و تهذیب را جدی بگیریم، چنانچه در سطح مرجعیت هم باید مرجعیتی همراه نظام و یار رهبر انقلاب داشته باشیم که اگر در همین زمینه‌ها کم بگذاریم و یک مسئول، مدیر یا استاد از شاخصه‌هایی که بیان شد برخوردار نباشد جایز نیست.

حجت الاسلام محمدی لائینی خواستار افزایش نظارت بر  ضوابط آموزشی در مدارس علمیه شد و گفت: نادیده گرفتن این مسائل خیانتی به آینده طلاب است، باید مدیریت مدارس علمیه را جدی بگیریم.

کد خبر 1724662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha