خدمات درمانی تخصصی زنان در نشست اصحاب رسانه با رییس بیمارستان کاشانی جیرفت بررسی شد

نشست خبری اصحاب رسانه فرزانه برخوری مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در امور زنان، لیلا عارفی رئیس بیمارستان کاشانی جیرفت، سونیا احمدی متخصص زنان و زایمان در سالن جلسات ستاد دانشگاه با موضوع بررسی ارائه خدمات درمانی در بیمارستان کاشانی جیرفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، نشست خبری اصحاب رسانه فرزانه برخوری مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در امور زنان، لیلا عارفی رئیس بیمارستان کاشانی جیرفت، سونیا احمدی متخصص زنان و زایمان در سالن جلسات ستاد دانشگاه با موضوع بررسی ارائه خدمات درمانی در بیمارستان کاشانی جیرفت برگزار شد.

لیلا  عارفی در این نشست، گفت: برای بیمارستان تخصصی زنان ۱۲۰ تخت مصوب شده اما با ۱۰۴ تخت خدمات می‌دهیم و قدمت این بیمارستان به سال ۱۳۴۲ برمی گردد تا سال ۶۸ به عنوان بهداری همه بخش ها را داشته است و از سال ۷۲ به بعد عنوان بیمارستان تخصصی زنان است.

رئیس بیمارستان آیت الله کاشانی جیرفت با اشاره به این که در راستای طرح تحول سلامت اورژانس زنان را افتتاح کردیم، ابراز کرد: این اورژانس ۶ ماه است که راه اندازی شده و روزانه ۱۰۰ مادر باردار را از خدمات این اورژانس بهره مند می شوند و ۱۰ پزشک متخصص زنان و متخصص بی هوشی داریم که مقیم اینجا هستند.

وی از برگزاری کلاس های آموزش زایمان فیزیولوژیک خبر داد و افزود: این کلاس ها با هدف ترویج زایمان طبیعی برای مادران باردار از هفته ۲۰ بارداری برگزار می‌شود.

 عارفی یکی از مشکلات فعلی را کمبود نیروی انسانی برشمرد و اظهار کرد: در مجموع ۳۴۶ نفر پرسنل این بیمارستان است که جوابگو نیست.

 رییس بیمارستان آیت الله کاشانی جیرفت از راه اندازی بخش ان ای سی یو کودکان خبر داد و گفت: هم اکنون این بخش با ۱۰ تخت بستری و حضور متخصص اطفال فعال است.

وی با اشاره به اهمیت تغذیه نوزادان با شیر مادر، عنوان کرد: ما دوستدار مادران و نوزادان هستیم و به همین منظور سعی می کنیم با آگاهی بخشی، مادران را نسبت به تغذیه نوزادان از شیر خود ترغیب کنیم.

 
عارفی خاطرنشان کرد: در راستای ترویج زایمان طبیعی بخش زایمان بدون درد نیز یکسال است که راه اندازی شده است.

رییس بیمارستان آیت الله کاشانی جیرفت با اشاره به افزایش موالید، اظهار کرد: بیمارستان آیت الله کاشانی در بحث جوانی جمعیت بیمارستان پیشتاز در کشور شناخت شده است.

وی ابراز کرد: در زایشگاه و بخش های داخلی از نیروی نگهبان زن استفاده می کنیم و هم اکنون ۸ نیروی نگهبان زن در این زایشگاه و بخش های داخلی مشغول خدمت هستند.

عارفی کمبود نیرو و تخت جوابگوی جنوب نیست قدمت بیمارستان را اگر چه بازسازی و بهسازی کردم اما هنوز برق و فاضلاب مشکل دارد محوطه باید بهسازی شود.

رییس بیمارستان تخصصی زنان آیت الله کاشانی جیرفت بیان کرد: بیمارستان به دستگاه های مختلف همچون ماموگرافی و هیستروسکوپی نیاز دارد.

 زایمان طبیعی فرهنگ سازی شود

 سونیا  احمدی در این نشست، به نمایندگی از پزشکان  زنان گفت: سزارین یک نوع عمل جراحی است و هر عمل جراحی عارضه دارد بنابراین باید با بیان فواید زایمان طبیعی این مهم را فرهنگ سازی کرد.

متخصص زنان و زایمان در جیرفت از احداث بیمارستان ۳۶۰ تختخوابی تخصصی زنان خبر داد و افزود: قرار است این بیمارستان جایگزین بیمارستان تخصصی زنان آیت الله کاشانی شود.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی زایشگاه بیمارستان امام خمینی (ره) بار بیمارستان کاشانی کم می شود و بزودی بخش ناباروری نیز راه اندازی خواهد شد.

کد خبر 1724664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha