عزاداری پایان ماه صفر در پایتخت قزاقستان

مراسم عزاداری سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) ، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و سالروز شهادت ثامن الحجج حضرت امام رضا (ع) با حضور سفیر ، رایزن فرهنگی ، کارکنان سفارت ، ایرانیان مقیم و خانواده های آنها در محل رایزنی فرهنگی ایران در آستانه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این مراسم که چهارشنبه شب همزمان با شب رحلت رسول گرامی اسلام (ص) و امام مجتبی (ع) برگزار شد. ابتدا دعای روحبخش توسل قرائت شد و پس از آن یکی از مادحین عصمت و طهارت به ذکر مصیبت و عزاداری پرداخت. 

سپس کاردار سفارت کشورمان طی سخنانی ضمن تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت  امام حسن مجتبی (ع) و سالروز شهادت ثامن الائمه امام رضا  (ع) با اشاره به حدیث انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق هدف رسالت پیامبر اکرم (ص) و ائمه (ع) را نهادینه کردن اخلاق و معنویت در بین انسانها و جوامع بیان کرد. وی با اشاره به آیه 128 سوره مبارکه توبه اذعان نمود خداوند خطاب به مومنین می فرمایند من رسولی از جنس شما برای هدایت بشر خلق نمودم که این پیامبر تحمل دیدن سختیها و مصائب مومنین را ندارد و برای رفاه و رستگاری و آسایش مومنان بسیار حریص و با آنان بسیار رئوف و مهربان می باشد. ایشان افزود اسلام دین رحمت و پیامبر نیز پیام آور رحمت و مهربانی برای بشریت می باشد و بر ما مسلمانان است که قدر و منزلت این عزیزان را به درستی بدانیم.  

کد خبر 1724676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha