در حوزه فرهنگ ایثار باید رویکردها را تغییر دهیم/غبارروبی گلزار شهدا توسط مجلس دانش آموزی آران و بیدگل

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت باید رویکردها و محورها را تغییر دهیم و مطالبه گری کنیم

دکتر علی اکبر رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: برنامه هر مناسبتی باید متناسب با فلسفه وجودی آن موضوع باشد، لذا چرایی بزرگداشت هفته دفاع مقدس باید برای مردم بویژه جوانان و نوجوانان تبیین شود.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود: فلسفه وجودی بزرگداشت دفاع مقدس این است که فرهنگ دفاع از دین و ناموس و کیان کشور را در جامعه نهادینه کنیم.

رضایی ادامه داد: ضعف در نشناختن جلوه ها و الگوهای ایثار، عدم معرفی درست شاخص هاست همه مصادیق محبت، برادری، تولید، علم، خدمت صادقانه، اخلاص، ایثار و شهادت در ۸ ساله دفاع مقدس دیده می شود.

فرماندار آران و بیدگل بیان داشت: بزرگداشت هفته دفاع مقدس باید بهانه ای برای بیان دستاوردهای دوران ۸ ساله دفاع مقدس باشد. در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت باید رویکردها و محورها را تغییر دهیم و مطالبه گری کنیم و سمت و سوی برنامه ها باید قشر دانش آموز که مورد حمله و هجمه ناجوانمردانه دشمن است، باشد.

علی اکبر رضایی افزود: همه ساله غبارروبی گلزار شهدا در پنج شنبه هفته دفاع مقدس توسط مسئولان انجام می شد، اما امسال این مراسم توسط مجلس دانش آموزی شهرستان آران و بیدگل انجام می شود.

فرماندار آران و بیدگل خاطر نشان کرد: همچنین دیدار با خانواده شهدا امسال به صورت قشری خواهد بود. به عنوان نمونه تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار توسط ورزشکاران جوان و شهدای دانش آموز توسط دانش آموزان انجام خواهد شد.

کد خبر 1724705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha