تحولات قفقاز در جلسه کمیسیون امنیت ملی بررسی شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بررسی تحولات قفقاز در جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی گفت: در این جلسه امیر احدی، معاون همکاری های بین المللی ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد که ایران با فعال کردن دیپلماسی دفاعی، ملاحظات امنیت ملی خود را پیگیری می کند.

ابوالفضل عمویی در جمع خبرنگاران با اشاره جلسه بعدازظهر روز گذشته کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس،گفت: در جلسه روزگذشته کمیسیون لایحه موافقتنامه  بین دولت جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی موردبررسی قرار گرفت و به تصویب حاضرین رسید و برای ادامه روند رسیدگی در مجلس به صحن ارجاع شد. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: همچنین در این جلسه ، به آخرین تحولات منطقه قفقاز پرداخته شد. امیر احدی، معاون همکاری های بین المللی ستاد کل نیروهای مسلح با ارائه گزارشی از ارتباطات متعدد  مقامات دفاعی کشورمان باهمتایان آذری و ارمنی، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران با حساسیت تحولات در محیط امنیتی قفقاز را رصد می کند و با فعالکردن دیپلماسی دفاعی، ملاحظات امنیت ملی خود را پیگیری می کند. 

وی ادامه داد: آقای دمیرچی لو، دستیار وزیر امور خارجه در امور منطقه اوراسیا، هم به تشریح روابط دوجانبه کشورمان با ارمنستان وآذربایجان پرداخت و گفت: ما بین کلیت روابط ایران - آذربایجان و حادثه ای که برای سفارت این کشور در تهران رخ داد تفاوت قائلیم. درپی ان حادثه، هیات‌های بین دو کشور رد و بدل شد و نهایتا هم برای عامل آن اقدام کیفرخواست قضایی صادر شد. 

عمویی گفت: همچنین نمایندگان حاضر در این جلسه هم با ارائه نظرات خود درباره تحولات قفقاز، تاکید کردند که تحت هیچ شرایطیمرزهای بین المللی و ژئوپلتیک این منطقه قابل تغییر نیست و پذیرفتنی نخواهد بود.

وی بیان کرد: در ادامه جلسه کمیسیون، آقای کمالوندی، معاون سازمان انرژی اتمی به تشریح نشست اخیر شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی در وین و گزارش فصلی آژانس از برنامه هسته ای کشورمان پرداخت. در این نشست طرفهای اروپایی در تصویب یکقطعنامه علیه کشورمان ناکام بودند، ولی با صدور یک بیانیه سیاسی، به فضای کاری بین ایران و آژانس آسیب زدند که ایران هم پاسخمتقابل داد.

کد خبر 1724713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha