مبارزه با «پوشش عفیفانه» راهکار دشمن برای مبارزه با فرهنگ دینی است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان گفت:مبارزه با پوشش عفیفانه یکی از راه‌های مورد انتخاب دشمن برای مبارزه با فرهنگ‌ها به‌ویژه فرهنگ دینی و اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، عفت پدرام‌فر در مراسم رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری و دانش بنیان «فَردُخت» گفت:جشنواره «فَردُخت» یکی از راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان افزود: لباس ایرانیان حتی قبل از اسلام عفیفانه بوده است. اکنون مبارزه با پوشش عفیفانه یکی از راه‌های مورد انتخاب دشمن برای مبارزه با فرهنگ‌ها به‌ویژه فرهنگ دینی و اسلامی است.

پدرام فر با اشاره به اینکه ورود دشمن به عرصه مبارزه با حجاب عفیفانه یکی از راه‌های تهاجمی فرهنگی دشمن پس از انقلاب اسلامی بوده است، افزود: راه مبارزه با پوشش زنان و فرهنگ عفاف و حجاب بانوان با قوتی مضاعف، نیازمند طرح‌ها و برنامه ریزی‌های قوی‌تر برای خنثی سازی آن است و برگزاری جشنواره «فَردُخت» یکی از راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان، جشنواره «فَردُخت» را فرصتی برای تولید لباس‌های مطابق نظر سلایق مختلف، جوان پسند و به‌روز معرفی کرد و با تاکید بر اینکه مُد نمی‌تواند طرد یا کنار گذاشته شود، اظهار داشت: تنوع طلبی و زیبایی طلبی جزء خصیصه همه مردم بویژه بانوان است که در هر جامعه‌ای نیازمند تولید آن با سابقه تمدن و فرهنگ آن جامعه است.

وی، این جشنواره را منبع ارائه طرح‌های خوب و نمونه پوشش‌های دینی در سال‌های اخیر دانست و خطاب به خیاطان و طراحان تاکید کرد: جامعه ما نیاز به لباسی با ویژگی‌های با کیفیت، زیبا، متنوع، ارزان و مومنانه برای سلایق تمام دختران و زنان دارد تا بهانه‌ای برای کسی وجود نداشته باشد که لباس مورد نظر آنها یافت نمی‌شود.

چهارمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری و دانش بنیان «فَردُخت» رقابتی است که با موضوع دوخت مانتو اجتماع، طراحی کالکشن خانواده و پژوهش در سه سطح ویژندها، آزاد، دانشجویی و دانش‌آموزی از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، بسیج جامعه زنان، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه الزهرا با همکاری تعدادی از نهادها و ارگان‌های شهر کاشان برگزار می‌شود.

کد خبر 1724716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha