ضرورت تبیین ابعاد مختلف مساجد در صحنه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی

دریادار سیاری با بیان اینکه با استفاده از قدرت تبیین ابعاد مختلف مساجد در جامعه را تبیین کنیم گفت: مساجد همواره سنگر محکم برای دفاع از ارزش هاست.

امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد جایگاه مساجد در دوران دفاع مقدس گفت: امام (ره) همواره فرمودند مسجد سنگر است و سنگرها را حفظ کنید. باید بدانیم که مسجدها در دفاع مقدس خود را به خوبی نشان دادند زیرا بسیاری از نیروهای مردمی که برای شرکت در صحنه دفاع مشارکت می کردند و در صحنه دفاع حضور می یافتند، محل تجمع و هماهنگی آنها از مساجد بود و اینکه امام ره می فرماید مسجد سنگر است، واقعا این گونه بوده است.

مسجد همواره سنگر محکم برای دفاع از ارزش هاست

وی گفت: مسجد همواره سنگر محکم برای دفاع از ارزش هاست و اکنون نیز باید این گونه باشد. باید بتوانیم با استفاده از قدرت تبیین ابعاد مختلف مساجد را در صحنه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تبیین کنیم تا این ارزش ها حفظ شود و اگر در این امر کوتاهی شود به مرور زمان ارزش ها کمرنگ می شود.

رسانه ها تبیین ارزشهای دفاع مقدس زا پیگیری کنند

دریادار سیاری پنجمین نمایشگاه کتاب صلح و دفاع مقدس گفت: یکی از موضوعات مهمی که رسانه باید آن را پی گیری کند، موضوع تبیین است یعنی کتاب هایی که ارزش های حاکم بر هشت سال دفاع مقدس را تبیین می کند و وضعیت کشور را در طی این سالیان تفسیر می کند و یا اقدامات و شرح موقعیت اسرا، رزمندگان و جانبازان را  شرح می دهد و تصویری از در صحنه بودن مردم اتحاد، انسجام، همدلی و هماهنگی را یادآوری می کند، وظیفه رسانه است که با نشریات خود این موضوعات را تبیین و ترویج  کند.

تبیین وضعیت هشت سال دفاع مقدس بر عهده رسانه هاست

وی با بیان اینکه دانش جنگ و مسایل علمی آن در دانشگاه ها تدریس می شود، افزود: تبیین وضعیت ها و موقعیت های مختلف هشت سال دفاع مقدس برای آنکه نسل امروز و آینده بدانند که چه اتفاقاتی در کشور افتاده است و چه وقایعی از سر گذشته است و چگونه ایران مورد حمله قرار گرفت و چگونه مبارزه و دفاع شد و استقلال و تمامیت ارضی کشور حفظ شد و یا رزمنده ما در چه شرایطی می گوید که اگر خاک کشورم به پوتین دشمن چسبیده باشد با خون خودم آن را می شویم از مهمترین وظایف امروز رسانه محسوب می شود تا جوان امروز بداند که میراث دار چه ارزش های مقدسی است.

وی در مورد نمایشگاه صلح و دفاع مقدس یادآور شد: این نمایشگاه قطعا پیشرفت خوبی داشته است و از تجربه گذشته استفاده و مشارکت خوبی انجام شده است. معتقدم این نمایشگاه از رشد کمی و کیفی خوبی برخوردار است اما هیچ گاه به این نقطه بسنده نمی کنیم و حتما باید بدانیم که در آینده بهتر از این خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1724753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha