دفاع مقدس گنجیه ای تمام نشدنی است

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان: دفاع مقدس گنجیه ای تمام نشدنی است محمودوند گفت: دفاع مقدس گنجینه ای تمام نشدی بوده و باید به درستی مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، محمد محمودوند، امروز(۲۸شهریور)، در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه به مناسبت چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس با شعار(ما متعهدیم)، اظهار داشت: دفاع مقدس گنجینه است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اینکه حضور عکاسان و خبرنگاران در دوران دفاع مقدس همان جهاد تبیین بود، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند همان عکسی که عکاس در دیدار با کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام گرفتند خودش یک جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس تجلی و مظهر صفاتی همچون شجاعت،شهامت، ایثار، فداکاری و ازخودگذشتی بود، عنوان کرد: دفاع مقدس فرصتی برای پیشرفت ما در حوزه های مختلف شد.

محمودوند پیشینه دفاع مقدس را گنجینه خواند و گفت: تلاش ما بر این است در این ایام برنامه ها هر سال متفاوت تر از سال های دیگر برگزار شود.

وی با بیان اینکه گنجینه دفاع مقدس فناوری استخراج می خواهد، عنوان کرد: برگزاری کنگره شهدا، سرکشی از خانواده شهدا و راهیان نور هرکدام یک فناوری هستند و باید فناوری ما نوین و دانش بنیان باشد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان خاطرنشان کرد: در این راستا ضروری است که همایش علمی، همایش نقش دفاع مقدس در گذشته و اقتدار و پیشرفت در امروز برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه در قالب برنامه ها باید تلاش شود که فرزندان ما درک درستی از وصیت نامه شهدا داشته باشند و ارزش ها و دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل امروز تبیین شود و تحلیل روانشناسی و روانشناختی داشته باشیم.

محمودوند با بیان اینکه هدف اصلی ما حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس است، گفت: دشمن اکنون به جنگ ترکیبی با موضوع نقش ولایت و رهبری در جامعه روی آورده است، اظهارکرد: از دیگر اهداف ما تبیین نقش ولایت در حوزه دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه مردم در پیروزی انقلاب نقش بسزایی داشتند، خاطرنشان کرد: تبیین نقش مردم در دوران دفاع مقدس از دیگر اهداف ما در برگزاری برنامه های دوران دفاع مقدس است.

سرهنگ محمودوند با بیان اینکه باید دستاوردهای دفاع مقدس را تبیین کنیم، گفت: تکریم و الگو سازی خانواده شهدا و ایثارگران با شعار ما متعهدیم در کنار مردم، نیروی انتظامی و ارتش از برنامه های مهم ما است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ عنوان برنامه از سوی سپاه استان در هفته دفاع مقدس برگزار می شود، گفت: ۸۱۰ برنامه را عملیاتی و اجرا می کنیم.

وی ادامه داد: همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت، برگزاری رژه نیروهای مسلح، دیدار با خانواده شهدا، اعزام تیم بهداشتی به منطق محروم، برگزاری یادواره شهدای سرباز، عطرافشانی قبور شهدا و نشست فرماندهان ارشد از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس است.

محمودوند با بیان اینکه ۱۶۴ برنامه در این ایام در سطح اقشار مختلف برگزار می شود، عنوان داشت: این برنامه ها شامل نشست علمی، فرهنگی و تخصصی، زنگ مقاومت در مدارس، تجلیل از برگزیدگان کنکور ۱۴۰۲، برپایی نمایشگاه فرهنگی هنری، اعزام گروه جهادی حقوقی به زندان ها، همایش نقش جهادگران عشایر در دفاع مقدس از جمله این برنامه ها است.

وی گفت: در شهرستان ها نیز ۵۹۹ برنامه شامل رژه موتوری، نمایش رزمی بازسازی عملیات حاج عمران که سال گذشته در دلفان برگزار شد و امسال در ازنا برگزار می شود، پویش نذر خون، ایستگاه سلامت، برنامه های ورزشی، یادواره شهدای محله، محافل خاطره گویی مادران و همسران شهید به ویژه گردان های فعال در دوران دفاع مقدس، اکران فیلم ها با موضوع دفاع مقدس برگزار می شود.

وی ادامه داد: پروژه عمرانی و محرومیت زدایی، افتتاح سه کانال آبرسانی کشاوری به نیابت از شهدا، اهدای ۵ هزار لوازم تحریر و ۲۰۰ جهیزیه و همچنیم توزیغ غذا بین میازمندان از دیگر برنامه ها به مناسبت هفته دفاع مقدس است.

محمودوند به برگزاری کنگره ۶۵۵۴ شهید استان لرستان اشاره کرد و گفت: در این راستا۶ اجلاسیه برگزار خواهیم کرد و اجلاسیه اصلی ۶ آبان در خرم آباد برگزار می شود.

وی اظهارداشت: قبل از برگزاری این اجلاسیه دیدار با مقام معظم رهبری را داریم و پنج پیش اجلاسیه دیگر نیز از ۱۰ مهر همزمان با کنگره شهدای طلاب برگزاری می شود.

محمودوند با بیان اینکه انتظار می رود رسانه ها در راستای برگزازی کنگره شهدا جریان سازی کنند، گفت: هدف کنگره جریان سازی فکری در جامعه است.

کد خبر 1724764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha