وحدت، عامل اصلی ملت ایران در برابر دشمنان است

ماموستا شیخی گفت:وحدت عامل اصلی و نقطه قوت ملت ایران در برابر دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز است.

ماموستا ملااحمد شیخی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دشمنان از وحدت بین مسلمین هراس دارند، گفت:مسلمانان با همدلی و وحدت و آشنایی کامل از مذاهب اسلامی و عمل به تعالیم قرآن و سنت و عترت می‌توانند در تحقق ندای "اِنَّ هذهِ امتکُم اُمه واحِدَه وَ اَنا ربکُم فَاعبُدون" گام بردارند.

امام جمعه ثلاث باباجانی افزود: مقام معظم رهبری (دام ظله) نیزدر ادامه راه اندیشه وحدت آفرین امام خمینی(ره) در هر زمان بر اهمیت و ارزش وحدت بین مسلمین تاکید کرده و امروز و در شرایط کنونی که دشمن منفعت خود را در تفرقه امت اسلامی دیده و تمام سعی خود را در ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی میان مسلمانان شیعه و سنی به کار بسته است بر همگان روشن گردیده است که این کور دلان نه شیعه اند و نه سنی و تنها خود فروخته هستند.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین همه در راستای حفظ امنیت جامعه خویش به نوعی مسئول هستیم و وظیفه داریم پاسدار آن باشیم.

ماموستا شیخی تصریح کرد:وحدت و اتحاد همواره مورد سفارش قرآن کریم و دین اسلام بوده است. که در آیات و روایات بدان اشاره شده وطبق نظر مفسران، منظور از ریسمان الهی، قرآن، کتاب و سنت، دین الهی، اطاعت از خداوند، توحید خالص، ولایت اهل بیت است که در این میان، تأکید بر قرآن بیشتر است.

امام جمعه ثلاث باباجانی با اشاره به اینکه هفته وحدت به عنوان اتحاد بین مسلمانان توسط حضرت امام (ره) مطرح شده ، اظهار کرد: بایداتحاد مسلمانان از شعار به واقعیت مبدل شود و یکی از عوامل پیشرفت ملّت ‏ها و رمز پیروزی آنان، پیوند و اتّحاد بوده است که هر جا وحدت و اتحاد باشد پیروزی و نصرت به دنبال داشته است.

وی گفت: ، اظهار کرد: وحدت مذهبی و فرهنگی در کشور نقطه قوت ملت ایران در برابر توطئه‌های سخت و نرم دشمنان بوده و هست بنابراین دشمن امروز دو حوزه وحدت و امنیت داخلی ما را هدف قرار داده است لذا کسانی که از روی بی‌بصیرتی و یا خدایی ناکرده از روی شیطنت به دنبال ضربه زدن به این دو حوزه هستند عوامل دشمن محسوب می‌شوند و باید از آنان به شدت دوری نمود.

ماموستا شیخی افزود:  امروز مسلمانان بیش از همۀ زمان ها به ارتباط بین دولت های اسلامی احتیاج دارند و ما باید با تبیین و تشریح اصول و ارزش های مقدس اسلام و مکتب نجات بخش اهل بیت علیهم السلام نقشه های پلید دشمنان اسلام به ویژه گروه های تکفیری جانی و خشن که چهرۀ رحمانی دین مقدس اسلام را مخدوش و باعث بی اعتباری مسلمانان می شوند، خنثی  شوندلذا عمل به قرآن و عترت موجب وحدت مسلمین می شود.

کد خبر 1724805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha