نقش‌آفرینی 30 هزار رزمنده از خراسان جنوبی در دفاع مقدس

فلاحی با اشاره به نقش‌آفرینی 30 هزار رزمنده از خراسان جنوبی در دفاع مقدس، گفت: برنامه‌ریزی برای تجلیل از همه این ایثارگران انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خراسان جنوبی از خراسان جنوبی، سرهنگ غلامرضا فلاحی امروز (29 شهریور) در مراسم سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» که در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: ۳۱ شهریور ماه همزمان با آغاز هفته چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس است که در طی این هفته برگزاری قریب به ۳ هزار عنوان برنامه در استان پیش‌بینی شده است،

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی در ادامه مهمترین هدف از برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس را نشر معارف و ترویج روحیه ایثار و مقاومت دانست و گفت: خراسان جنوبی ۳۰ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس داشته که برنامه‌ریزی برای تجلیل از همه این ایثارگران انجام شده است.

وی افزود: هر ساله باید ۶ هزار نفر  از این رزمندگان تجلیل شوند که این کار برای رزمندگانی که شاغل در دستگاه‌های اجرایی بوده توسط دستگاه‌های مربوطه انجام و تجلیل از رزمندگان دارای شغل آزاد توسط بنیاد حفظ آثار انجام خواهد گرفت.

فلاحی با بیان اینکه امسال برنامه‌ریزی شده تا همسران ایثارگران و رزمندگان مورد تجلیل قرار گیرند، افزود: امروز به نمایندگی از اقشار مختلف ۴۶ همسر رزمنده پیشکسوت دفاع مقدس در استان تجلیل می‌شود.

وی به تکمیل ساخت موزه دفاع مقدس در استان اشاره کرد و ادامه داد: برای این پروژه  ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که امید است تا پایان سال به اتمام برسد.

فلاحی با بیان اینکه ساخت موزه استکبارستیزی طبس ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: همچنین در ۶۷ نقطه استان شهدای گمنام وجود دارد که که تاکنون ۴۲ یادمان تکمیل شده و با ساخت و تکمیل ۲۵ یادمان این یادمان‌ها در استان به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دانشنامه استانی دفاع مقدس هم تا پایان امسال رونمایی می‌شود، یادآور شد: سالانه ۶۰ عنوان کتاب تاریخ شفاهی خاطرات دفاع مقدس تالیف شده که امسال تولید ۸۲ عنوان کتاب دفاع مقدس در دستور کار بوده است.

گفتنی است در این مراسم ۲۷ عنوان کتاب دفاع مقدس و ۱۵ پادکست از خاطرات رزمندگان استان خراسان جنوبی رونمایی شد. تجلیل از ۴۶ همسر رزمنده به نمایندگی از ۶ هزار رزمنده خراسان جنوبی نیز از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

کد خبر 1724880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha