دومین جشنواره ملی زرشک در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

اشرفی گفت: دومین جشنواره ملی زرشک با محوریت شهرستان درمیان، مهرماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی امروز(29 شهریور) در مراسم رونمایی از 50 دستگاه زرشک دان کن محصول فناوران جوان خراسان جنوبی، اظهار کرد: کار و تلاش در عرصه اقتصاد و تولید امروز یک نوع دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه سال قبل برای جشنواره زرشک هدف‌گذاری کردیم که خروجی آن چه باشد، گفت: دومین جشنواره زرشک نیز مهرماه امسال در استان برگزار می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین کارکردهای بنیاد مستضعفان، مردمی کردن اقتصاد است که به این سمت حرکت کرده است، ادامه داد: خرید تضمینی زرشک یکی دیگر برنامه های دولت برای حمایت از کشاورزان و کوتاه کردن دست واسطه ها و دلالان است.

اشرفی با اشاره به اینکه امسال خرید توافقی زرشک را با بالاترین قیمت سطح بازار خواهیم داشت، گفت: این مهم نقطه اتصال پیوند دانش و مردمی کردن اقتصاد است.

وی با طرح این سوال که چرا زرشک باید در بازار تهران قیمت گذاری شود، تاکید کرد: باید در حوزه زرشک انجمن و اتحادیه داشته باشیم که هم اکنون وجود ندارد و اینها نرخ و مبنای قیمت را تعیین کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه محصولات مزیت دار ما مانند زرشک و زعفران و عناب خراسان جنوبی باید یک تعاونی و تشکل و بازارچه ای داشته باشد تا تعیین کننده برای قیمت ارسال محصول به کشور باشد، افزود: باید در حوزه بسته بندی نیز یک بسته بندی متحدالشکل با نشان تجاری خاص وجود داشته باشد.

کد خبر 1724956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha