نقش مهم کانون های مساجد در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ دینی است

نقش مهم کانون های مساجد در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ دینی، قرآنی مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان، است لذا ارائه برنامه های فرهنگی هنری کانون ها در راستای جذب جوانان و نوجوانان به سمت مساجد باید روزبه روز افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه،مساجد بهترین مکان برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان هستند که اگر مورد توجه جدی قرار گیرند، بسیاری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه نیز برطرف خواهد شد.

تابستان و اوقات فراغت بهترین فرصت برای شناسایی استعدادهایی است که در عرصه های مختلف هنری در بستر مساجد رشد و شکوفا شده اند لذاجذابیت های موجود در فعالیت های فرهنگی و هنری مساجد و برنامه ریزی برای شناسایی و بالفعل کردن استعدادهای بالقوه در کانون های فرهنگی هنری مساجد .

امروز فضای اجتماع با توجه به پیشرفت های متعدد در حوزه های علمی و رشد فناوری تغییر کرده است و نیاز به آموزه های دین بیش از گذشته احساس می شود از این نظر شکل گیری برنامه ای منسجم برای حضور مستمر در مساجد می تواند منجر به تربیت دینی در جامعه امروز شود که در این راستا یکی از اثرگذارترین رویکردها به ویژه برای قشر نوجوان و جوان گذراندن اوقات فراغت در مسجد و استفاده از برنامه های مساجد در طول ایام به ویژه در طول تابستان است.

فضای مسجد با سایر فضاهای فرهنگی دیگر تفاوتی دارد، در واقع مساجد امتیاز دیگری دارند که در سایراماکن نمی توان به چنین خلوصی این ویژگی را دید که معنویت حاکم بر فضای مسجد سبب این تفاوت شده است، به بیان دیگر ویژگی مسجد همان ارتباطی است که جوان با خدا برقرار می کند، بنابراین مسلم است که گذراندن اوقات فراغت با برنامه های چنین فضایی اثر بالای تربیتی بر جوان می گذارد.

کانون‌های مساجد نقش بسیار مهمی در اجرای برنامه‌های مختلف دارند

حجت اله قاسمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به برنامه های غنی سازی اوقات فراغت در ایام تابستان ،گفت:کانون‌های مساجد نقش بسیار مهمی در اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی، فرهنگی و هنری و مذهبی دارند که با حمایت مناسب شاهد نقش‌آفرینی بهتر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خواهیم بود.

مدیر کانون فرهنگی هنری نور مسجد نورالحسین شهرستان کرمانشاه افزود: علاوه بر فعالیت‌های قرآنی در کانون های مساجد  باید برنامه‌های فرهنگی خوبی برای افراد فعال فرهنگی داشته باشد تا جامعه از وجود این کانون‌ها بهره‌مند شود. 

نقش مهم کانون های مساجد در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ دینی است

وی خاطر نشان کرد:  مزیت کلاس های کانون فرهنگی هنری مساجد در این است که علاوه بر کلاس های قرآنی ، کلاس های فرهنگی و هنری را نیز برگزار می کند که همین امر باعث می شود تا نوجوانان و جوانان حضور چشمگیری در فعالیت ها داشته باشند  و در کلاس های قرآنی هم شرکت کنند.

قاسمی با اشاره به برنامه های کانون نور ،اظهار کرد: تجلیل از بسیجیان ایثارگر که عضو کانون در راستای تکریم و تجلیل از اعضاء کانون که در بسیج عضویت دارند،اقامه نماز جماعت، برگزاری کلاس احکام و آموزش قرآن ، برگزاری مراسمات عزاداری و سوگواری در ایام سال ،غبار روبی مزار شهدا، سه شنبه های تکریم ، سرکشی از خانواده شهدا ،برگزاری  کلاس های ورزشی، فرهنگی و هنری، برگزاری محفل انس با قرآن، برگزاری کلاس های قرآنی ،حضور اعضاء کانون در راهپیمایی ها و برگزاری جشن پایان ترم تابستانه کلاس قرآن از دیگربرنامه در این کانون است.

نقش مهم کانون های مساجد در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ دینی است

برگزاری کلاس روخوانی قرآن با حضور جوانان

در ادامه سجاد شکری  در گفت و گو با خبرگزاری شبستان  ،گفت: وجود کانون های فرهنگی هنری در کنار مساجد و ارائه برنامه های متنوع سبب می شود جوانان در برابر آسیب های فرهنگی مصون مانده و همیشه در صحنه باشند.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید احمد روشن افزود: برنامه‌های آموزشی متنوعی از جمله برگزاری کلاس‌های فوق برنامه کتب درسی، هنری همچون خوشنویسی، طراحی، نقاشی و صنایع دستی و اجرای برنامه‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های کانون‌ مساجد برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است.

نقش مهم کانون های مساجد در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ دینی است

وی خاطر نشان کرد: اجرای برنامه‌های قرآنی، احکام، اعتقادی و برگزاری محافل انس با قرآن و اجرای طرح تلاوت نور از جمله برنامه‌های اوقات فراغت است .

شکری با اشاره به برگزاری کلاس قرآن در این کانون ،تصریح کرد: کلاس های روخوانی و قرائت قرآن کریم(نوجوانان پسر) مسجد قمربنی هاشم(ع) شهرستان گیلانغرب شنبه ها و دوشنبه ها ساعت ۱۸ با مربی امیر رضا تردست برگزار می شود.

نقش مهم کانون های مساجد در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ دینی است

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید احمد روشن اظهار کرد: مسجد قمربنی هاشم(ع) شهرستان گیلانغرب با حضور یازده نفر از گروه نوجوانان تئاتر مسجد در  نمایش بازسازی واقعه اسرای کربلا در شام و شهادت مظلومانه حضرت رقیه (س ) توسط گروه تعزیه القتیل المظلوم در شهرستان گیلانغرب ، برگزاری مراسم عزاداری دهه سوم محرم با سخنرانی امام جمعه برگزار شده است.

کد خبر 1724979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha