آغاز سال تحصیلی از بیش از دو هزار مدرسه استان یزد/ اجرای طرح های محتوایی با محوریت شهدای انقلاب

رحیمی نژاد با اشاره به طرح های محتوایی با محوریت شهدای انقلاب گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی طرح های محتوایی و فرهنگی در مدارس استان یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، محمد کاظم رحیمی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: شروع سال تحصیلی از اول مهرماه است و امسال بیشترین اهتمام را به مدارس مناطق محروم و مدارس دولتی ۵۶ محله کم برخوردار استان با هدف برقراری عدالت آموزشی خواهیم داشت.

وی افزود: نگاه آموزش و پرورش یک نگاه تاملی است و بر همین اساس نیز تاکید داریم معلمان در لحظه باید تصمیم‌گیری و بازنگری و اقدام کنند نه بر پایه تجربیات و طرح درس از پیش تعیین شده، چرا که در غیر این صورت موفق نخواهند بود.

وی افزود: با توجه به رشد سریع تکنولوژی و زندگی بشر، زمینه نقد در آموزش و پرورش در هر شرایطی بیشتر از سایر دستگاه‌هاست ولی نباید تصور کرد چون زمینه نقد در مورد آموزش و پرورش وجود دارد، این بخش رو به سراشیبی است.

رحیمی‌نژاد در ادامه ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی، گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم که خانواده‌ها در شرایط امنی اقدام به اعزام دانش آموزان خود به مدارس کنند و هر روز نیز بر رضایتمندی آنها افزوده شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی عدالت آموزشی در استان، گفت: تمام طرح‌های متمرکز شده در مدارس دولتی به نام شهدا مزین شده که در این همین رابطه می‌توان به طرح شهید عجمیان در راستای اجرای پروژه مهر و بازگشایی مدارس با بهسازی و آماده سازی مدارس که طی دو مرحله ۳۷۸ مدرسه را تحت پوشش قرار داده، اشاره کرد.

وی افزود: طرح شهید پورجعفری از دیگر طرحهاست که در راستای تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان بی بضاعت پیگیری شده و در مرحله اول به ۱۰ هزار دانش‌آموز در استان در قالب کمک هزینه درمانی، لوازم التحریر و پوشاک کمک شد.

رحیمی‎نژاد با بیان این که طرح شهید سلیمانی با هدف تقویت امکانات و زیرساخت‌های تربیت بدنی طی سال گذشته و امسال طرح‌های متعددی را در سطح استان انجام داده و در دستور کار دارد، ادامه داد: طرح شهید همت نیز با هدف توانمندسازی مدارس دولتی و بازآموزی و بروز رسانی آنان شکل گرفته است.

وی در همین رابطه اضافه کرد: طرح شهید محمودوند نیز با هدف شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در حال اجراست و هدف ما این است که گامهای مؤثر و قابل مشاهده‌ای را برای عامه مردم در راستای عدالت آموزشی برداریم.

وی بیان کرد: علاوه بر این، افزایش نرخ باسوادی استان با وجود کمتر از دو درصد جمعیت بی‌سواد استان را به رغم مهاجرپذیری استان به ویژه از ناحیه اتباع خارجی مورد اهتمام داریم.

حیمی‌نژاد ادامه داد: در طرح شهید همت نیز برای توانمندسازی معلمان مدارس دولتی، دوره‌های آموزشی برگزار شده است تا اطلاعات معلمان بروز باشند، همچنین طرح شهید محمودوند نیز با هدف شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اجرا شد.

وی افزود: ایجاد هنرستان جوار کارخانه‌ای نیز در دستور کار است و بر خلاف سال‌های گذشته، دانش‌آموزان با بالاترین معدل‌ها برای رشته‌های فنی مراجعه دارند و میزان درخواست برای تحصیل در هنرستان‌ها بیشتر شده است و ‌امیدواریم این تقاضا را بتوانیم برآورده کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد گفت: در تدریس معلمان باید با رویکرد جدید فعالیت کنند اینکه برخی مدعی می‌شوند که آموزش‌وپرورش در سراشیبی است، این‌گونه نیست و از رسانه‌ها انتظار می‌رود شرایطی را فراهم سازند تا فضای امن و آرام در آغاز سال تحصیلی ایجاد شود تا خانواده‌ها با خیال راحت فرزندان خود را به مدرسه بفرستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد گفت: در استان یزد ۲ هزار و ۱۹۳ مدرسه و ۱۲ هزار و ۸۴۰ کلاس درس وجود دارد و ۸ هزار و ۹۳۳ کلاس درس در مدارس دولتی و ۳ هزار و ۹۰۳ کلاس درس غیردولتی است و ۲۴۶ هزار و ۹۴۰ نفر از دانش‌آموزان در مدارس دولتی و ۶۸ هزار و ۸۸۲ نفر نیز در مدارس غیردولتی اشتغال به تحصیل دارند.

صادق رضایی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد نیز در این نشست گفت: متولدین مهرماه طبق آیین‌نامه مدارس، باید ۶ سال تمام تا اول مهر باشند و در صورت وجود ظرفیت امکان ثبت‌نام تا دوم مهر وجود دارد، اما در شهر یزد به دلیلی تراکم بالا، امکان ثبت‌نام بیشتر نیست و ثبت‌نام متوقف شده است.

کد خبر 1725045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha