خسارت ۶ هزار میلیارد ریالی سیل به آستارا

شهاب‌زاده از خسارت ۶ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان مرزی بندر آستارا خبر داد.

محمدرضا شهاب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا با اشاره به وقوع سیل در این شهرستان،اظهارکرد: حدود ساعت سه بامداد تا ۶ صبح دوشنبه نزدیک به ۱۳۵ میلی‌متر در شهرستان آستارا بارندگی داشتیم که این حجم از بارش با این گستردگی به واقع سابقه نداشت.

فرماندار بندر آستارا با بیان‌اینکه میزان آسیب‌ها و خسارت‌های سیل در شهرستان بالا است و موضوع باید با جدیت پیگیری شود، افزود: نیروهای امدادی مشغول خدمات‌رسانی به مردم در مناطق سیل‌زده هستند.

وی از خسارت ۶ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان مرزی بندر آستارا خبر داد و تصریح‌کرد: این میزان خسارت برآورد اولیه است و به طور قطع این عددها و رقم‌ها می‌تواند بالاتر برود.

شهاب‌زاده با اشاره به اینکه بر اثر وقوع این سیل ۱۲ باب مغازه در روستای کانرود یکجا تخریب و ۲ باب مغازه هم با توجه به شرایطی که داشتند، با جلب رضایت مالکان تخریب شد، گفت: احتمال دارد این تعداد بیشتر هم شود.

عالی‌ترین نماینده دولت در بندر آستارا با بیان‌اینکه بیشترین بارندگی در بخش لوندویل به میزان ۲۶۲ میلی‌متر بود، ادامه داد: بیشترین تخریب سیل را در روستای کانرود داشتیم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه سیل اخیر تلفات جانی نداشت و تنها ۷ مصدوم جزئی سیل داشت، اضافه‌کرد: بر اساس آخرین گزارش بیمارستان آستارا موردی از بیماری‌های عفونی و گوارشی که به طور معمول در این شرایط بروز می‌کند را در نقاط شهری و روستایی نداریم.

شهاب‌زاده با بیان‌اینکه پس از انجام اقدامات اولیه؛ اولویت نخست بازسازی خانه‌های مردم است، افزود: پس از شست‌وشو منازل آسیب دیده، خانوارهایی که لوازم خود را از دست دادند، برای تامین وسایل اولیه‌شان کار آمارگیری صورت می‌گیرد.

وی از درنظر گرفتن سه نقطه در شهر برای اسکان اضطراری سیل‌زدگان خبر داد، تصریح‌کرد: روزانه ۲ هزار پرس غذای گرم از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و هلال احمر که اکنون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا مستقر هستند، پخته شده و بین مردم پخش می‌شود.

فرماندار بندر آستارا با اشاره به اینکه بر اثر وقوع سیل، پل سیبلی واقع در مسیر آستارا به تالش تخریب شد، گفت: ابتدا قرار شد که پل موقتی استقرار یابد تا پس از طی فرایندها اداره راه پل را ترمیم کند اما استاندار گیلان نپذیرفت و در همان محل پیمانکار را فراخواند و دستور ترک تشریفات  نیز صادر شد تا پیمانکار از امروز شروع به کار کند.

وی ادامه داد: یکی از پایه‌های پل سفیر امید در محدوده داخل شهر دچار مشکل شده است و نیروهای اداره راه با کار تخصصی در حال بررسی اقدامات مورد نیاز هستند.

شهاب‌زاده با بیان‌اینکه در حوزه زیرساخت الان مشکل جدی نداریم و با کار جهادی نیروهای شرکت برق ۶ تیر برق که بر اثر سیل از بین رفته بود، در همان شب نخست حمل تیرها آغاز و دیروز نصب شد، خاطرنشان‌کرد: مشکل برق روستای سیبلی هم برطرف شده است.

کد خبر 1725047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha