لزوم توجه به روحیه «جهادی و خودباوری»/ جریاناتی نمی خواهد فرهنگ دفاع مقدس اشاعه پیدا کند

سردار مهدوی گفت: علی رغم اینکه الگوهای موفقی در دفاع مقدس داشتیم متاسفانه جریاناتی نمی خواهد فرهنگ دفاع مقدس اشاعه پیدا کند و متاسفانه به فرهنگ ایثار و شهادت کم توجهی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سردار محمدرضا مهدوی امروز (30 شهریور) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در این جلسه رزمندگان غیوری حضور دارند که در مجموعه نیروهای مسلح مشغول به انجام وظیفه و دفاع از ارزش های اسلامی در این خطه هستند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: شاید سال ها از دوران دفاع مقدس می گذرد اما هنوز جهاد و آن روحیه جهادی در نیروهای مسلح همچنان ادامه دارد.

وی عنوان کرد: استکبار جهانی و دشمنان خبیث و ملعون انقلاب اسلامی همچنان به خباثت های خود در قبال جمهوری اسلامی ادامه می دهند و هر روز با ترفند و تغییر در روش های خود به دنبال براندازی نظام هستند.

سردار مهدوی با بیان اینکه حضور میدانی و روحیه شهادت طلبی و ایثار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تداوم خواهد داشت، افزود: آن چه بعد از توکل به خدا و ایمان نیروها توانسته در مقابل استکبار بایستد همین موضوع حضور میدانی و روحیه شهادت طلبی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در ادامه گفت: این روزها شاهد هستیم که نیروی فراجا هر روز شهدای بسیاری را تقدیم جمهوری اسلامی می کنند و این موضوع بیانگر این است که همچنان رزمندگان روحیه جهادی خود را حفظ کرده اند و در برابر استکبار ایستادگی می کنند.

وی ادامه داد: اگر امروز استکبار نمی تواند طرح های خود را اجرا کند به واسطه شهادت ها و جهادی عمل کردن نیروهای مسلح است و در این خطه مقتدرانه ایستاده اند و شیاطینی که به دنبال ناامنی در مرزهای جمهوری اسلامی بودند به واسطه نیروهای مسلح نتوانستند کاری را جلو ببرند.

سردار مهدوی بیان کرد: با وحدت و همدلی و هم افزایی در بین نیروهای مسلح و هوشیاری مردم توانسته ایم طرح های دشمن و استکبار را همچون گذشته نقش بر آب کنیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه استکبار جهانی در ابتدای انقلاب جنگ نابرابری را تحمیل کرد، افزود: در این جنگ همه دنیا یک طرف و ایران به تنهایی در یک طرف قرار داشت و آن چه که باعث شد در این جنگ دشمن به اهداف خود نرسد چهار عنصر «ایمان، جهاد، استقامت و شهادت» بود.

وی در ادامه گفت: امروز هم این چهار عنصر دشمنان را مایوس کرده است و سدی فولادی و آهنین است که در برابر رسیدن دشمن به اهدافش قرار دارد.

سردار مهدوی با بیان اینکه مردمی شدن جنگ سبب تقویت نیروهای مسلح شد، ادامه داد: همه کشور در مقابل استکبار ایستادند و حضور مردم در کنار نیروهای مسلح اثرات بسیار خوبی به دنبال داشت و به عنوان یک الگو انتخاب شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در ادامه عنوان کرد: هشت سال مقاومت با همه فراز و نشیب ها پیروزی جمهوری اسلامی را به دنبال داشت و بعد از جنگ نیروهای مسلح در کنار دولتمردان در تمامی صحنه ها قرار گرفتند.

وی افزود: نیروهای مسلح علاوه بر این نسبت به توسعه و پیشرفت و بازسازی و توانمندسازی خود اقداماتی انجام داده است و امروز شاهد حاصل شدن پیشرفت های خوبی در حوزه دفاعی و نظامی هستیم و جز چند کشور اول دنیا قرار داریم.

سردار مهدوی در ادامه گفت: امروز نیروهای مسلح توانسته است یک قدرت بازدارندگی نه تنها در کشور بلکه در منطقه ایجاد کند و می دانند که بدون جمهوری اسلامی هر اقدامی با شکست مواجه رو به رو می شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خرااسن جنوبی در پایان عنوان کرد: روحیه جهادی و خودباوری الگوی موفقیتی است که امروز کشور به آن نیاز دارد و باید بر اساس آن حرکت کنیم و علی رغم اینکه الگوهای موفقی در دفاع مقدس داشتیم متاسفانه جریاناتی نمی خواهد فرهنگ دفاع مقدس اشاعه پیدا کند و متاسفانه به فرهنگ ایثار و شهادت کم توجهی می شود و دستگاه های فرهنگی باید بر روی این مضوع بیشتر تمرکز کنند.

کد خبر 1725059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha