ماجرای عجیب و جنجالی یک بازگشت!

ماجرای رفع تعلیق و بازگشت هاشم دائمی عضو شورای شهر مشهد امروز تبدیل به سوژه داغ فضای مجازی شده و بحث و جدل‌های زیادی را به دنبال داشت.

خبر بازگشت هاشم دائمی و رفع تعلیقش امروز تبدیل به سوژه داغ فضای مجازی شده و بحث و جدل‌های زیادی را به دنبال داشت. در این بین ماجرای نامه خلیل موحدی به فرماندار و درخواست دائمی شدن عضویتش با این استدلال که با گذشت ۶ماه از نبود دائمی او قانونا باید عضو دائم شورا شود بر این التهابات افزود. طرفداران حاج خلیل معتقدند طبق بخشنامه ۶ماه یعنی ۱۸۰ روز که از تاریخ تعلیق دائمی یعنی ۲۸اسفند می‌شود ۲۸ شهریور و با این تفسیر فرصت او تمام شده و حاج خلیل باید رسما عضو شورا شود! در حالیکه نص قانون کلمه ۶ماه است نه ۱۸۰روز؛ و با این وجود به نظر مشکل زمانی نباید مطرح شود، کما اینکه آیا مقام قضایی به قانون اشراف نداشته که نامه بازگشت را امضا و ابلاغ کرده است؟!

موضوع دوم عدم اطلاع دادستان وفرماندار مشهد بود که در گفتگویی اعلام کرده بودند از موضوع بی اطلاع هستند! این درحالی است که نامه رفع تعلیق و برگشت هاشم دائمی طبق گفته سخنگوی شورای شهر از طرف مقام قضایی ابلاغ شده است!!

سومین بحث داغ امروز مراجعه حاج خلیل و جمعی از دوستانش به دفتر امام جمعه مشهد برای حل و فصل این موضوع بود که تعجب اکثر فعالین مجازی را به دنبال داشت، چرا که خلیل موحد وتیم رسانه ‌ای او از منتقدین جدی آیت الله علم الهدی بوده و بارها (به خصوص اخیرا در موضوع موقوفه گوهرشاد) نقدهای تندی را به ایشان وارد کرده بودند!

نکته جالب دیگه بحث اختلاف برای حذف عضو علی البدلی است که قرار است با بازگشت هاشم دائمی شورا را ترک کند. در این خصوص نیز برخی محروقی را که پس از موحد و به جای حسامی(دومین عضو تعلیقی) به شورا وارد شده را حذف شده می‌دانند و برخی موحد را. با توجه با نامه جانشینی دائمی که در آن خلیل موحد به عنوان جایگزین معرفی شده بود به نظر می‌رسد باید خلیل موحد شورا را ترک کند. ولی همچنان این اختلاف نظر وجود داشته و باید فرماندار یا مقام قضایی حرف نهایی را زده و این بحث را خاتمه دهند.

البته به نظر می‌رسد با توجه به نامه رسمی دادگستری به شورا مشکلی برای برگشت دائمی وجود نداشته باشد لیکن خلیل موحدی و تیم رسانه اش تمام تلاش خود را برای حفظ موقعیت خود انجام می‌دهند!

نویسنده: علی طوسی

کد خبر 1725060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha