برنامه های گرامیداشت دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم/ تدارک بیش از 2 هزار برنامه در استان مرکزی

سرهنگ کریمی با اشاره به اینکه بیش از دو هزار برنامه برای هفته دفاع مقدس در استان مرکزی تدارک دیده شده است، گفت: این برنامه ها با حضور اقشار مختلف مردم در حال برگزاری است.

سرهنگ غلامرضا کریمی، ضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان مرکزی گفت: فرهنگ غنی دفاع مقدس که برگرفته از فرهنگ عاشورا است باید در جامعه و در بین نسل جوان و نوجوان تبیین شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه ایام هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای این مهم است، افزود:  بیش از ۲ هزار برنامه در قالب ۳۰۰ سرفصل اصلی در سطح استان برای هفته دفاع مقدس برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس بزرگ زرینی بر تاریخ ایران اسلامی و مربوط به عموم مردم است که به رهبری بزرگ مردی از دیار آفتات و مشارکت گسترده مردم پیش رفت، ادامه داد: امروز بعد از گذشت سال ها از آن دوران ایران اسلامی در اوج قله های عزت و اقتدار قرار دارد.

این مقام ارشد استان با اشاره به مشکلات و کمبودهای دوران دفاع مقدس و اینکه رزمندگان ایران اسلامی با دست خالی در برابر کفر جهانی ایستادگی کردند، بیان کرد: در آن دوران برای جزئی ترین موضوعات از جمله خرید یک سیم خاردار مشکل داشتیم اما اکنون در حوزه دفاعی و بازدارنگی جزو کشورهای مطرح هستیم.

سرهنگ کریمی به توطئه های فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی امروز اعتقادات نسل جوان و نوجوانان ما را نشانه گرفته اند که این توطئه آنها نیز با هوشیاری این نسل آگاه خنثی خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: با همت جوانان به دنیا ثابت خواهیم کرد که ایران اسلامی در دنیا جزو کشورهای تراز اول در حوزه های علمی، نظامی و موضوعات مختلف خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مراسم «تکریم و تجلیل در حوزه جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در استان است، گفت: این برنامه ویژه یک میلیون رزمنده در سراسر کشور در تاریخ ۲۹ شهریور همزمان با سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی برگزار شد.

این مقام مسئول برگزاری رژه نیروهای مسلح به عنوان نمایش اقتدار و حرکت تبلیغی و نمادین در تاریخ ۳۱ شهریور راس ساعت ۸ صبح از مقابل سپاه روح الله استان، حضور در نماز جمعه، برگزاری همایش رزمندگان استان در روز پنجم مهرماه در مصلی بیت المقدس اراک، اجرای نمایش میدانی «به آینه نگاه کن» از یکم تا هفتم مهرماه راس ساعت ۱۹ و برگزاری شب شعر را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد.

سرهنگ کریمی همچنین به اجرای تئاتر «مردان سرزمین آفتاب» در شهرستان محلات اشاره کرد و گفت: این برنامه از ۲۹ شهریور تا سوم مهرماه برگزار خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: برگزاری یادواره آیت الله شهید محلاتی و ۱۰۰ شهید پاسدار محلات در ۳۰ شهریور ماه و گلباران مزار شهدا در ششم مهرماه نیز به عنوان برنامه های شاخص این هفته است که با حضور اقشار مختلف برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار برنامه در قالب ۳۰۰ سرفصل اصلی در سطح استان برای هفته دفاع مقدس برنامه ریزی شده است، بیان کرد: سعی شده رویکرد برنامه ها بیشتر مردمی باشد.

این مقام مسئول برگزاری اردوی یک روزه و بازدید از موزه دفاع مقدس برای عموم مردم را از دیگر برنامه های این هفته دانست و اظهار کرد: از ۳۱ شهریور تا ۷ مهر ماه از ۷ صبح تا ساعت 19 موزه دفاع مقدس استان آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است.

سرهنگ کریمی، دیدار با ایثارگران در منازل، رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب صوتی دفاع مقدس، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، نشست تخصصی اساتید دفاع مقدس و راویان در حوزه جهاد تبیین، برگزاری محول خاطره گویی توسط فرماندهان و... را از دیگر برنامه های این هفته دانست و بیان کرد: اکران فیلم های دفاع مقدس، نامگذاری اماکن توسط شهرداری به نام شهدای دوران دفاع مقدس، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدای اصناف، برگزاری اردوی راهیان نور، انجام ویزیت و معاینه رایگان توسط مراکز بهداشتی و درمانی در این هفته عمدتا در مناطق محروم و روستاها، تولید و انتشار نماهنگ و... نیز برنامه ریزی شده است.

کد خبر 1725073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha