برگزاری محافل انس با نهج البلاغه در مساجد ملایر

رئیس بنیاد نهج البلاغه ملایر از برگزاری محافل انس با نهج البلاغه در مساجد ملایر خبر داد.

حسین دوزبخشیان در گفت وگو با خبرنگار شبستان در ملایر با  اشاره به اینکه بنیاد نهج البلاغه ملایر در سال ۱۳۹۸ تأسیس شد گفت: این بنیاد در حال حاضر دارای ۹ نفر به عنوان اعضای شورای مرکزی است.

رئیس بنیاد نهج البلاغه ملایر افزود: ساختمان بنیاد یک واحد کاملآ مستقل به مساحت ۱۰۰ متر مربع بوده که توسط خیّر نیک اندیش “دکتر مصطفی اولیایی” خریداری و واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه  دکتر اولیایی علاوه بر حمایت مالی، بیش از ۲۰ جلد از تالیفات ارزشمند خود را اهدا کرده تصریح کرد: این کتاب در بنیاد نگهداری می شود.

وی از برگزاری محافل انس با نهج البلاغه در ۴۰ مسجد شهری و ۱۵ مسجد روستایی خبر داد و گفت:  این محافل در راستای عمومی سازی فرهنگ نهج البلاغه خوانی با همکاری روحانیون و ائمه جماعت مساجد، در هفته یک شب بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

رئیس بنیاد نهج البلاغه ملایر با اشاره به اینکه برای کلیه مساجد بنر جلسات تهیه و تحویل داده شده است، تصریح کرد: از حکمت های نهج البلاغه به صورت فصلی، مسابقه کشوری با عنوان “همراه با نور ولایت”، هر فصل ۴۰ حکمت، برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون پنج مرحله از این مسابقه برگزار و به ۳۰ نفر اول در هر مرحله هدایایی تقدیم شده است، افزود: همچنین تاکنون جلد اول و دوم “دوره درسنامه نهج البلاغه” با همکاری اداره تبلیغات اسلامی ملایر برگزار و در پایان بعد از قبولی در آزمون، گواهینامه رسمی داده می شود.

دوزبخشان خاطرنشان کرد: آموزش روزانه به صورت مجازی با بارگذاری محتواهای کوتاه از حکمت های نهج البلاغه، در کانال بنیاد نهج البلاغه ملایر برگزار شده و جلسات “شرح نهج البلاغه” در اماکن مختلف به صورت ثابت هفتگی، در حال برگزاری است.

کد خبر 1725116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha