قرارگاه شورای فرهنگ عمومی بهترین فرصت برای هم افزایی است

امامی گفت:قرارگاه شورای فرهنگ عمومی بهترین بهانه برای هم افزایی است و باید در شورای فرهنگی قرارگاهی عمل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،  سید مجید امامی- دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، امروز پنج‌شنبه(۳۰ شهریور) در نشست شورای فرهنگ عمومی در شهرستان میاندورود اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی به هویت، تربیت و خانواده باید بپردازد و در این راستا باید برای توسعه فرهنگ عمومی تلاش کرد.
وی افزود: قرارگاه شورای فرهنگ عمومی بهترین بهانه برای هم افزایی است و جدید بودن شهرستان ‌میاندورود بهترین شهرستان است تا هویت و معروفیت شهرستان براساس ارزش های ایرانی و اسلامی تدوین شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور یادآور شد: مردم شریف مازندران همواره محبت به اهل بیت را در دل داشتند و حکومت شیعیان در مازندران و تبرستان وجود داشته و ملجا و پناهگاه فرزندان اهل بیت بوده و عامل انتقال فرهنگ اسلامی به ایران فرهنگی بودند.
امامی گفت: طبیعت بکر و زیبایی های این استان و شهرستان می تواند به نامور سازی شهرستان کمک کند و برای هویت شهرستان در قالب نمادهای مختلف و مبلمان شهری ورود کنید و هویت را ما شکل دهید نه‌مهمانان مهاجر و مهاجم.
وی افزود: باید مرجعیت به  شورای فرهنگ عمومی برگردد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی باید به مردم سالاری برگردد و قرارگاه فرهنگ عمومی بعد از نماز جمعه  دومین قرارگاه ائمه جمعه می تواند باشد.
وی اظهار کرد: مازندران در  نشاط  اجتماعی، همگرایی و اجتماع گرایی رتبه بالایی دارد، اما باید بر روی سرمایه اجتماعی کار شود و زیر ساخت نشاط باید فراهم شود و البته مردم به دلیل مشکلات اقتصادی ناامید شدند.
امامی گفت: در قرارگاه شورای فرهنگ عمومی مسیر مامشخص است و باید در نوآوری فرهنگی تقویت شویم و مجموعه رویداد برای خانواده طراحی کردیم تا سنت محلی ترسیم و برای توسعه فرهنگ در خانواده تلاش شود.
وی افزود: نظام طراحی فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد که اکنون ۴۰ درصد نمادها و سمبل های در بازار، ایرانی و اسلامی است و باید نوشت افزار فاخر با نماد مخصوص کودکان در دستور کار باشد و مورد توجه قرار گیرد که باید با اعتبارات‌مناسب توسط مسوولان ارائه و کمک‌کار ما باشند.
این مسوول خاطرنشان کرد: در بازی های رایانه ای هم باید با دقت بیشتری وارد شویم و برنامه در این بخش داشته باشیم.
امامی گفت: در شورای برنامه ریزی استان باید ۵ درصد برای مسجد و جمعیت هزینه شود و دستگاه‌های اجرایی درصد اعتبارات فرهنگی را اختصاص دهند.
وی افزود: اعتبار اصلی در حوزه فرهنگ، مردم‌هستند ‌و امیدواریم در گفتمان خانواده در کنار حقوق و اقتصاد به فرهنگ توجه شود تا مانایی خانواده بالا برود.
امامی گفت: سفره مهم است و سفره با خانواده عجین است و میراث و سرمایه خانواده است و اگر به خانواده برگردد، انسجام بیشتر خواهد شد و هویت ها بر می گردد.

کد خبر 1725123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha