راهیابی 9 فعال قرآنی به مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: 9 تن از شرکت کنندگان این شهرستان در رشته های آوایی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به مرحله مقدماتی کشوری راه یافتند.

سعید علیپور، مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این افراد در رشته های حفظ کل، حفظ بیست جزء، حفظ 10 جزء، قرائت تحقیق، ترتیل و دعا خانی در بخش خواهران و آقایان موفق به راهیابی مرحله مقدماتی کشوری این دوره از مسابقات قرآن کریم شدند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع کل راه یافتگان این دوره، 6 نفر خانم و سه نفر آقا بودند که در رشته حفظ کل حمید رحمتی رتبه اول، در حفظ بیست جزء سجاد فیاضی رتبه دوم و عبدالله نوری زاده رتبه سوم را کسب کردند.

علیپور عنوان کرد: در رشته حفظ 10 جزء: فاطمه زراعتکار رتبه اول و زبیده دانایی مقدم رتبه سوم، در قرائت تحقیق: الهام علیزاده رتبه دوم، در ترتیل: زهره جنتی رتبه سوم، در دعا خوانی سمانه قدرتی رتبه دوم و زهرا گل زاده رتبه سوم را کسب کردند.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان بیان کرد: 445 شرکت کننده در این دوره از مسابقات در رده های سنی مختلف با یکدیگر رقابت کردند که بخش آوایی مسابقات این دوره شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، 20 جزء، 10 جزء، 5 جزء، اذان و دعا خوانی 26 تیرماه برای برادران و 27 تیرماه برای خواهران هر دو بالای 18 سال برگزار شد.

علیپور اضافه کرد: شرکت کنندگان در مرحله شهرستانی در بخش مسابقات آوایی شهرستان فاروج به جهت پایین بودن آمار به صورت مشترک با شرکت کنندگان شهرستان شیروان رقابت کردند.

 

 

 

 

کد خبر 1725161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha