مردمی بودن، بصیرت و هوشیاری و معنویت از مهترین ویژگی های نیروهای مسلح است

امیر یوسفی خوش قلب گفت: مردمی بودن، بصیرت و هوشیاری، معنویت، حفظ وحدت، همکاری و همیاری با یکدیگر، پشتیبانی از مردم و خدمت‌گذاری به مردم از مهترین ویژگی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی،امیر محمد یوسفی خوش‌قلب امروز جمعه (۳۱ شهریور) در رژه مشترک نیروهای مسلح که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اراک و با حضور آیت الله دری نجف آبادی، استاندار مرکزی و فرماندهان نظامی و انتظامی استان مرکزی برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یا و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: دفاع مقدس اوج ایثار و تحقق عینی اسلام ناب محمدی در سال‌هایاولیه تشکیل نظام بود و با رشاد و از خودگذشتگی ملتی آگاه و ولایتمدار و حضور آگاهانه، دلیرانه و جهادی نیروهای مسلح به پیروزی رسید.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حوادث، اتفاقات و جنگ ها و ... در سراسر جهان،بیان کرد: زمانی که به حوادث مختلف در جهان می نگریم در می یابیم که انقلاب اسلامی در سال ۵۷ یکی از انقلاب‌های باشکوه قرن بوده است چرا که به رهبری بزرگ مرد همچون امام خمینی (ره) و حضور و مشارکت ملتی آگاه، ولایتمدار و انقلابی آغاز شد و با نادیده گرفتن طاغوت و در نظر گرفتن ارزش های دینی و انقلابی و توکل بر خدابه پیروزی رسید.

این مقام مسئول با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با ایثار راه آرامش و ایستادگی را در مسیر مقاومت برای ما هموار کرده است، ادامه داد: ایشان با ایجاد وحدت بین مردم و مسئولان کشوری و لشکری، دفاع همیشگی از هویت و آرمان‌های دینی و ملی را در قلب‌های ما به جریان انداخت.

وی، ضمن تقدیر از نیروهای نظامی و انتظامی در ایجاد امنیت و آرامش در جامعه بیان کرد:  یکی از اقشار موثر در پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند که در آن زمان ارتش در اختیار شاه بود و آنها انتظار داشتند که از پهلوی حمایت کند اما حضور نیروهای انقلابی  در آن زمان و ارتباط صمیمانه آنها با امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی و پیوستن ارتش به انقلاب معاملات را به نفع انقلابیون تغییر داد.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح از ابتدا مورد توجه و عنایت مقام معظم رهبری بودند و از ابتدای انقلاب در نگاه حکیمانه و مهرورزانه ایشان عزت بیشتری پیدا کردند، گفت: نیروهای مسلح بارها و بارها مورد تمجید معظم له قرار گرفتند.

این مقام ارشد به دیدار رهبر با پیشکسوتان نیروهای مسلح اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب در این دیدار فرموند قدر نیروهای مسلح را بدانید، نیروهای مسلح ما در دوران جنگ تحمیلی تلاش و فداکاری بسیاری داشتند که این تلاش ها قابل تقدیر است و امروز نیز ایثارگرانه در ایجاد امنیت و آرامش کشور تلاش می کنند.

امنیت همه چیز یک کشور است

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در ادامه تاکید کرد: امنیت همه چیز یک کشور است و اگر امنیت نباشد علم، اقتصاد و راحتی و آسایش برای پیشرفت در عرصه های مختلف وجود نخواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: ملت ایران باید بدانند نیروهای مسلح دارای ویژگی‌های بارزی هستند و این ویژگی‌ها سبب ایجاد و حفظ امنیت، آرامش و رشد نیروهای مسلح در مقاطع حساس قبل از انقلاب و در آستانه انقلاب و اکنون است.

امیر یوسفی خوش‌قلب مردمی بودن، بصیرت و هوشیاری، معنویت، حفظ وحدت، همکاری و همیاری با یکدیگر و پشتیبانی از مردم و خدمت‌گذاری به مردم را از مهترین ویژگی های نیروهای مسلح دانست و بیان کرد: نیروهای مسلح پس از پیروزی انقلاب شکل دیگری به خود گرفت چرا که نیروهای مردمی، جهاد سازندگی، سپاه پاسداران در کنار نیروهای مسلح قرار گرفتند و قدرتی عظیم در برابر دشمنان را شکل دادند.

وی با تاکید بر اینکه نخستین کینه توزی دشمن زخم خورده از انقلاب در کردستان، ترکمنستان، آمل، سیستان و بلوچستان، خوزستان و آذربایجان کلید خورد، اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری و آگاهی و ایثار خود تمامی این توطئه ها را خنثی و آتش فتنه‌ها را یکی پس از دیگری خاموش کردند.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  اضافه کرد: در این زمان فتنه دیگری از سوی دشمنان انقلاب به پا شد و رژیم عراق در ۳۱ شهریور ۵۹  تحریم استکبار جهانی را علیه ایران آغاز کرد، استکبار جهانی به خیال خود به دنبال تکه کردن ایران از خوزستان تا شمال غرب، از اروند تا خلیج فارس بود تا کشور را چپاول نماید اما نتوانست.

این مقام مسئول اضافه کرد: ملت ولایتمدار و انقلابی ایران اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) در صحنه حاضر شدند و هشت سال جنگ تحمیلی با رشادت نیروهای مسلح به پایان رسید و هزاران شهید همچون صیاد شیرازی، همت، باقری، کلاهدوز ،جهان آرا و غیره بهای این ظفرمندی و پیروزی بود.

وی با بیان اینکه با رشاد و از خودگذشتگی نیروهای مسلح و ملتی ولایتمدار جنگ تمام شد و حتی یک وجب از خاک میهمن اسلامی از دست نرفت، بیان کرد: بعد از جنگ دوران سازندگی آغاز شد و در این زمان شاهد حضور همه جانبه نیروهای مسلح برای آبادی ایران اسلامی بودیم.

امروز کشور در تجهیزات نظامی روزآمد دنیا بی نیاز از بیگانگان است

این مقام مسئول با اشاره به تلاش های دانشمندان و نیروهای جوان و انقلابی ادامه داد: امروز کشور در تجهیزات نظامی روزآمد دنیا بی نیاز از بیگانگان است و ایران اسلامی در بخش های مختلف موفقیت های چشمگیری کسب کرده و در اوج قله های عزت و اقتدار است.

یوسفی خوش قلب به توطئه های همیشگی دشمان داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: برخی از فریب خوردگان می‌گویند تجهیزات نظامی ایران در سال‌های اخیر غیرواقعی بوده اما امروز فریاد این فریب خوردگان بلند است که چرا پهباد، ناو شکن و موشک ایرانی؟ و هزاران چرای دیگر از سوی دشمن از روی عجز و ناتوانی وجود دارد.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  اضافه کرد: امروز نیروهای مسلح با صلابت بیشتر و ولایتمداری در خدمت نظام، انقلاب اسلامی و مردم و سد مقاوم در مقابل دشمن هستند.

این مقام مسئول به خودکفایی ایران اسلامی و نیروی مسلح در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: نیروهای مسلح در تولید تجهیزات خودکفا، در تولید علم پرتوان، در فرهنگ و باور و مکتب اسلامی درخشان و  فدایی ملت بوده با ملت صادق هستند.

تمامی مرزهای ایران اسلامی از همجمه های دشمن ایمن هستند

وی با بیان اینکه با مدد و روحیه جهادی نیروهای مسلح سراسر مرزهای میهن در مقابل هر هجمه دشمن ایمن شده و آسمان ایران از هر گزنده و پرنده‌ای آسوده شده است، ادامه داد: مرزهای آبی کشور حریم نفوذ ناپذیر شده و امروز از مستشاران نظامی در نیروهای مسلح خبری نیست.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: امروز نگاه ما به دستان دشمنان نیست و تانک‌های ما با نام و نشان ملی ذوالفقار و کرار تولید می‌شود، جنگنده‌های وطنی، طوفان بار بر دشمنان می‌بارد و با نام کوثر آسمان امن را برای مردم ایران اسلامی به ارمغان آورده است.

امیر یوسفی خوش قلب اضافه کرد: دشمن امروز از توانایی نیروهای مسلح و در به خدمت بودن نیروهای مسلح ناخرسند است، دشمن از الگوهایی همچون شهید صیاد شیرازی، حاج قاسم سلیمانی، باکری و بسیاری از شهدای پر افتخار دیگر در نیروهای مسلح نگران است.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن در تمامی ۴۴ سال گذشته لحظه شماری می‌کند و منتظر یک روز بوده تا بتواند نیروهای مسلح نظام مقدس ایران را تضعیف کند، گفت: این خیال باطل است چرا که نیروهای مسلح قوی‌تر از همیشه جان بر طبق اخلاص گذاشته و با فرماندهی کل قوا تمام تحرکات دشمن را رصد می‌کند و در صورت لزوم به آنها پاسخ دندان شکن می‌دهد.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: امروز دوران دفاع مقدس به افتخار برای کشور و نظام مقدس ایرانی تبدیل شده و در اوج اقتدار قرار دارد و شعار ما می‌توانیم را سر می‌دهند.

این مقام ارشد جمهوری اسلامی ادامه داد: امروز کشور و نیروهای مسلح در اوج خودکفایی قرار دارند و ناوهای تمام ایرانی به دور دنیا می‌روند و موشک‌های ما با دقت تمام دشمنان ما را از دور دست مورد هدف قرار می‌دهند.

قدرت دفاعی و بازدارندگی کشور الگویی برای ملت‌های آزادی خواه جهان تبدیل شده است

امیر یوسفی خوش قلب ادامه داد: خلیج فارس دیگر محل جولان ناوهای بیگانه نیست، قدرت دفاعی و بازدارندگی کشور الگویی برای ملت‌های آزادی خواه جهان تبدیل شده است و رژیم کودک کش اسرائیل ناتوان‌تر از گذشته شده و این نشان از اقتدار فرزندان برومند ملت در نیروهای مسلح است.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه ملت بصیر ایران می‌دانند که امنیت اتفاقی نیست بلکه جهادی است و با جهاد می‌توان به امنیت پایدار رسید و این امنیت را به مردم تقدیم کرد، گفت: ملت بیدار ایران اسلامی بدانند نیروهای مسلح در مقابل هر دشمنی در کوتاه ترین زمان ایستادگی می کند و امروز نیروهای مسلح در اختیار اسلام و مسلمین است و به نیروهای مسلح خود افتخار می‌کند.

یوسفی خوش‌قلب خاطرنشان کرد: ملت ایران مطمئن باشند نیروهای مسلح اعتماد ملت شریف را پاس می‌دارند و خود را بر ای نقش آفرینی و شکل گیری تمدن نوین اسلامی و حضور در نبردهای مختلف آماده کرد.

کد خبر 1725187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha