روحیه معنویت‌گرایی دوران دفاع مقدس در فضای جامعه ما موج می‌زد

امام جمعه شهرستان خوی گفت: روحیه معنویت گرایی دوران دفاع مقدس در فضای جامعه ما موج می‌زد و یک فرهنگ بسیجی در میان جامعه ما باقی ماند و این فرهنگ باید همچنان حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام جمعه شهرستان خوی، در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: دفاع مقدس افتخار بزرگی برای ملت ما است و همه ملت‌ها از ایستادگی ملت ما الگو گرفتند و شجاعت ملت ایران در تاریخ ثبت شد.

وی افزود: اعتماد به نفس ملت ایران در تاریخ ثبت شد و روحیه معنویت گرایی در دوران دفاع مقدس در فضای جامعه ما موج می‌زد و  یک فرهنگ بسیجی در میان جامعه ما باقی ماند و این فرهنگ باید همچنان حفظ شود.

امام جمعه خوی ادامه داد: فرهنگ بسیجی یعنی؛ سیاسی ام نه سیاست زده و  اهل بصیرتم ولی از خود راضی نیستم و دنبال جذب حداکثری ولی نه به معنای تسامح هستم  و این ویژگی فرهنگ بسیجی است که به عنوان ارمغان دوران دفاع مقدس نصیب ملت قهرمان ما شد و مردم ما باید در پاسداشت این فرهنگ عاشورایی نهایت تلاششان را بکار ببرند. ‎


وی در ادامه سخنان خود به سفر ریاست جمهوری به هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشاره و گفت:   رئیس جمهور در این سفر با دست پر و ده‌ها برگ برنده در زمینه‌های مختلف در نیویورک حضور پیدا کرد و اعتراف غرب به شکست پروژه منزوی ساختن ایران، عضویت ایران در سازمان همکاری‌شانگهای، دعوت از ایران برای عضویت در گروه بریکس، پایان یافتن دیپلماسی التماسی، بی‌اثر شدن تحریم بر صنعت پتروشیمی ایران، لغو انتصاب ۸ بازرس آژانس با ملیت‌های آلمانی و فرانسوی در ایران و آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده‌ ایران از جمله این دستاوردها است.

حجت الاسلام و المسلمین قاسم خانی ادامه داد: ایران در دولت سیزدهم با برقراری ارتباط و روابط دیپلماتیک با کشورهای مختلف دنیا برنامه آمریکا و غرب مبنی بر فشار حداکثری و تحریم ایران را خنثی و از بین برد و ایجاد روابط دیپلماتیک با کشورهای همسایه، ونزوئلا، کشورهای آفریقایی و... تا پیمان‌شانگهای و عضویت در گروه بریکس از ابتدای سال میلادی جدید همه خبر از روابط خوب ایران با کشورهای مختلف است.


وی گفت: در همین راستا نشریه فرانسوی «لوموند» در گزارشی نوشت: «ایران با موفقیت‌های بین‌المللی مانع انزوای خود شده است. چالش‌های داخلی ایران در سایه موفقیت این کشور در عرصه بین‌المللی قرار گرفته و با وجود این چالش‌ها، تهران با موفقیت‌های خود در عرصه بین‌الملل، مانع انزوای اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک خود شده است.»


وی با بیان اینکه دشمنی‌های دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی، همواره سه مؤلفه اصلی داشته، گفت: احزابی‌بودن و به مثابه جنگ جهانی یکی از این مولفه ها است و چه در جنگ تحمیلی که صدام با ارتشی وارداتی و اصطلاحاً اینترنشنالی به ایران اسلامی حمله کرد، به‌طوری‌که ایران در جنگ تحمیلی تجهیزات ساخت ۴۴ کشور را غنیمت گرفت و حداقل سربازانی از ۱۳ ملیت مختلف را اسیر گرفت و چه در جریان تحریم‌های اقتصادی که در تاریخ بشر و چه در فتنه های مختلف و جنگ روانی و رسانه‌ای بی نظیر است و در هر سه نوع جنگ سخت، نیمه‌سخت و نرم، ما مواجهه با جنگ احزاب هستیم.


وی ادامه داد: فراگیری و ذوالابعادی‌ این دشمنی‌ها و پیچیدگی روزافزون از دیگر مولفه ها است.
امام جمعه شهرستان خوی  گفت: هرچه جلوتر می‌رویم، نوع و جنس دشمنی پیچیده‌تر، مبهم‌تر و مشکل‌تر می‌شود. نمونه بارز این مؤلفه‌ها، فتنه 1401 و اغتشاشات آن بود که سنگین‌تر و پیچیده‌تر از فتنه‌های پیشین بود و جنگ ترکیبی تمام عیار بود.


وی افزود: بنابراین ماهیت بحران‌زیست و خوی متجاوز و مداخله‌گر نظام سلطه و ذات لیبرال-سرمایه‌داری حکم می‌کند، هرجا و هر زمانی که منفعتش ایجاب کند و بتواند، از انواع ابزارهای خود برای خلق بحران و تشدید فشار بر دیگران استفاده ‌کند.


این مسئول گفت: اما هرجا و هر زمان که برایش صرف نکند یا از خلق بحران و فشار چیزی عایدش نشود، ناگزیر به مذاکره رو می‌آورد و در این روش هم اگر زورش نرسد ناگزیر به خواست طرف مقابل تن می‌دهد و چنانچه در پرونده‌های مختلف مشهود است چاره‌ای جز پذیرش قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی در نظام بین‌الملل ندارند و این روند، شاهدی روشن بر همان منطقی است که رهبر حکیم انقلاب بر اساس آن فرمودند؛ اگر به قله برسیم، دشمنی دشمنان با ما پایان خواهد یافت و چاره کار اقتدار و قدرت و ایران قوی  بوده و باورمان این است که هرچه دشمنی‌ها و توطئه‌ها پیچیده‌تر می‌شود.


امام جمعه شهرستان خوی همچنین به شهادت امام حسن عسگری (ع) اشاره و گفت: در آستانه شهادت امام عسگری (ع) نکته ای را در خصوص مجاهدت تبیینی و رسالت روشنگری حضرت سلیل همسر امام هادی (ع) و مادرِ امام عسکری  این است که  مادر امام عسگری (ع)پس از تولد آن بزرگوار با کنیه «ام‌الحسن» و «ام‌ ابی محمد» نامیده شد ولی با تولد نوه نازنینش حضرت مهدی علیه السلام، با لقب و عنوان «جدّه» شهرت یافت و ایشان هنگام ولادت نوه مبارکشان در شهر سامرا و در خانه فرزندش امام عسگری (ع)  حضور نداشت و جناب حکیمه خاتون، عمه امام عسگری (ع) در نقلِ ماجرای ولادت حضرت مهدی (ع) بیان نموده است که امام عسگری (ع)  به مادرش نامه نوشت و او را از ولادت امام مهدی (ع) خبردار نمود. 


وی گفت: به بیان شهید مطهری؛ تنها جده ‌بودن سبب شهرت ایشان نشد، بلکه مقام و عظمت و جلالت و شخصیتی داشت که بعد از امام عسکری (ع) «مَفْزَعُ الشّیعه» یعنی ملجأ شیعه بود و این قدر زن با جلالت و با کمالی بوده است که شیعه هر مشکلی برایش پیش می‌آمد، به این زن بزرگوار عرضه می‌داشت.


وی در پایان سخنان خود به آغاز سال تحصیلی اشاره و گفت: در آستانه سال تحصیلی قرار داریم و مراکز علمی ما وارد سال تحصیلی جدید می‌شوند و  دانش آموزان ، دانشجویان ، طلاب ، بدانید اقتدار یک ملت در پرتو علم و دانشی است که ملت دارد وعلم منشأ قدرت است و اگر امروز ما در صنایع موشکی و دفاعی، حرف اول را می‌زنیم بخاطر علم و دانش دانشمندان جوان ما است؛ پس از تحصیل علم غفلت نکنیم تا ان شاءالله این کشور بدرخشد و سربلند باشد.

کد خبر 1725193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha