وجود آمریکا برای مردم دنیا اهمیتی ندارد/رئیس جمهور جانانه از قرآن دفاع کرد

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه امروز آمریکا، انگلیس و جبهه استکبار شکست خورده و زمین گیر شده اند، گفت: آمریکا دچار افول و مرگ شده و این کشور دیگر برای مردم دنیا اهمیتی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (31 شهریور ماه) در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، به کلام نورانی امام علی علیه السلام، اظهار کرد: امام علیه السلام می‌فرماید «ای بندگان خدا، اندک ریا هم شرک به خداوند است».

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج همه گناهان به ویژه ریاکاری در عبادت را به نوعی شرک دانست و گفت:انسان باید با اخلاص اعمال خود را انجام دهد و در عمل و رفتار خود مخلصانه بدون از هواهای نفسانی و شیطانی، برای خدا کار انجام دهد.

وی ضمن تاکید بر اینکه مراتب اخلاص باید رعایت شود، خاطرنشان کرد: گناه یک شرک است و خدا را ندیدن و بی‌اعتنایی به اوامر الهی، گناه محسوب می‌شود.

آیت الله حسینی یادآور شد: اخلاص بر انسان تاثیر مثبت دارد و هر اندازه معرفت و آگاهی بیشتر باشد، اخلاص در انسان نیز بیشتر می‌شود.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هوا و هوس انسان را به جهنم می‌فرستد، بیان کرد: اگر انسان اوامر الهی را فراموش کرد و به دنبال شهوترانی، شهوت پرستی و گمراهی رفت، نتیجه ای غیر از جهنم نخواهد داشت.

وی افزود: همنشینی با انسان‌هایی که اهل گناه و معصیت بوده و به دنبال گناه هستند، گناه محسوب می‌شود، زیرا این همنشینی باعث می‌شود که افراد خداوند را فراموش کنند.

آیت الله حسینی ضمن اشاره به اینکه محفل و مجلسی که انسان حضور پیدا می‌کند نباید مجلس گناه باشد، ادامه داد: در تالارها باید مکان‌های زن‌ها و مردها از هم جدا بوده و مجلس گناه و رقص وجود نداشته باشد.

خطیب جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه ارادت قلبی انسان را هدایت می‌کند، خاطرنشان کرد: اعمال انسان‌های گناهکار هم آنها را به جهنم می‌اندازد و هم جامعه را به گناه می‌کشاند.

وی در خطبه سیاسی نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، ادامه داد: انسان نمی‌تواند برای انجام کارهای خلاف آزاد باشد.

آیت الله حسینی تاکید کرد: انسان باید آینده خود را بداند که فقط برای این دنیا آفریده نشده، بلکه سرای باقی و آخرتی نیز وجود دارد.

امام جمعه یاسوج ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) و تبریک آغاز امامت حضرت مهدی (عج)، افزود: وجود امام معصوم (ع) در عالم تکوین یک ضرورت همانند روح در بدن است.

وی خاطرنشان کرد:  امام روح عالم در بدن بوده که اگر روح را از بدن جدا کنیم، بدن خاصیتی نخواهد داشت.

آیت الله حسینی ضمن تاکید مجدد بر اینکه امام معصوم (ع) روح عالم و دنیا است، یادآور شد: در روایات بسیاری آمده که زندگی و حیات بشر و همه موجودات به برکت وجود ائمه اطهار علیهم السلام است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج وجود امام معصوم علیه السلام را در نظام تشریح نیز یک ضرورت دانست و بیان کرد: اگر آنها نباشند، دین خدا از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه ما منتظر طلوع خورشید عالم تاب حضرت مهدی (عج) هستیم، اظهار کرد: نظام اسلامی مقدمه‌ای برای حکومت جهانی بوده و امروز مردم به برکت نظام و انقلاب با معنویت، اسلام، ارزش‌ها اخلاق و مهدویت آشنا شدند.

آیت الله حسینی در فراز دیگری از خطبه‌ها ۳۱ شهریور ماه، آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: دوران دفاع مقدس دوران سخت و تلخی بود که در این دوران شاهد فشار حداکثری دشمنان بر انقلاب و نظام بودیم.

امام‌ جمعه یاسوج ادامه داد: در شرایطی که تازه انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده بود و مرزها نیز وضعیت مناسبی نداشتند، از طرفی گروه‌های ضد انقلاب نیز برای ضربه زدن به انقلاب نظام تلاش می‌کردند، کشور ما مورد هجوم دشمنان قرار گرفت.

وی بیان کرد: در آن دوران دشمن جنگ را به سرزمین و نظام اسلامی تحمیل کرد ولی به لطف الهی، رهبری‌های حضرت امام (ره)، ایمان و حضور مردم در صحنه دشمن با شکست سختی مواجه شد.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: طبق محاسبات صورت گرفته، جبهه استعمار و استکبار با همه تجهیزات مادی و اطلاعاتی خود به میدان آمدند ولی در برابر اراده الهی و مردمی شکست خوردند.

خطیب نماز جمعه یاسوج اظهار کرد: امروز نیز علی رغم فشارهای همه جانبه دشمن در زمینه‌های مختلف، جبهه استعمار و استکبار شکست خورده و ضربات کشنده‌ای دریافت کرده است.

وی یادآور شد: جریانی که آمریکا، اسرائیل و انگلیس پشت آن قرار دارند شیطانی است و امروز وظیفه داریم در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه امروز آمریکا، انگلیس و جبهه استکبار شکست خورده و زمین گیر شده اند، ادامه داد: آمریکا دچار افول و مرگ شده و این کشور دیگر برای مردم دنیا اهمیتی ندارد، زیرا ملت ایران شاخ آمریکا، استکبار و اسرائیل را شکست.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج افزود: ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس چیزی نداشت، اما امروز اکشورمان موشک های بسیار پیشرفته ای دارد و با یک حمله مناطق دشمنان را شخم می زنیم.

وی به سفر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور ما جانانه از قرآن دفاع کرد، زیبا و خوب حرف زد.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه ایران امروز قدرت، شکوه و عظمت دارد، ادامه داد: همه اینها به برکت دفاع مقدس است.

امام جمعه یاسوج وظیفه امروز ما را در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت دانست و گفت: ما نان بلوط خورده ایم و با تفنگ برنو می جنگیدیم و امروز بلوط های ما به موشک ویرانگری برای دشمنان تبدیل شده اند.

کد خبر 1725223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha