دفاع مقدس، جمهوری اسلامی را به الگوی ایستادگی ملت‌های جهان تبدیل کرد

امام جمعه موقت آبادان با بیان اینکه دفاع مقدس کاری کرد مرزهای فکری و معنوی اسلام به آفریقا و سایر کشورهای جهان منتقل شود، گفت: به واسطه دفاع مقدس امروز ایران اسلامی به الگوی ایستادگی ملت‌های آزادی‌خواه تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «حجت الاسلام محمدعلی درویش‌نژاد» ظهر امروز (جمعه ۳۱ شهریورماه) در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه که در مصلای ثامن الائمه(ع) آبادان برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و با درود به شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی از ایثار و از خودگذشتگی ملت شریف ایران اسلامی به ویژه مردم ولایتمدار آبادان قهرمان است.

خطیب نماز جمعه آبادان، بر ضرورت انتقال ارزش‌ها و درس‌های شهدا به نسل جوان تاکید کرد و افزود: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس درس‌هایی دارند که باید برای جوانان امروز بازگو شود تا فقدان الگو نداشته باشند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در آبادان خاطرات رزمندگان و شهدا به خوبی به جوانان منتقل نشده است، تصریح کرد: نباید اجازه داد گنجینه‌های دفاع مقدس کمتر شود.

حجت الاسلام درویش‌نژاد، دفاع مقدس را عامل کشف استعدادهای درونی جمهوری اسلامی ایران دانست و ادامه داد: ما باید این ایام را غنیمت بشماریم و پیام امام (ره) را به نسل‌های جدید منتقل کنیم.

وی فروپاشی انقلاب اسلامی را از اهداف مهم دشمنان برشمرد و خاطر نشان کرد: هدف دشمن تصرف شهرهای ایران نبود بلکه اصل انقلاب را نشانه گرفته بودند.

امام جمعه موقت آبادان با بیان اینکه دفاع مقدس کاری کرد مرزهای فکری و معنوی اسلام به آفریقا و سایر کشورهای جهان منتقل شود، گفت: به واسطه دفاع مقدس امروز ایران اسلامی به الگوی ایستادگی ملت‌های آزادی‌خواه تبدیل شده است.

وی همچنین با گرامیداشت سالروز حمله موشکی رژیم بعث عراق به یکی از مدارس آبادان، بیان کرد: در این روز تعدادی از فرهنگیان آبادانی به شهادت رسیدند ولی هنوز نتوانستیم توجه کشور را به این موضوع جلب کنیم.

حجت الاسلام درویش‌نژاد، در بخشی از سخنان خود به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و ابراز داشت: شهرهایی در ایران پیشرفت کردند که برای مدارس خود هزینه می کنند، هزینه کردن در مدارس سرمایه گذاری برای آینده را پیش‌رو دارد.

وی با تاکید بر حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت و کم‌برخوردار، گفت: با شروع سال تحصیلی جدید از خیران و دستگاه های اجرایی درخواست می شود تا برای پشتیبانی از دانش آموزان بی‌بضاعت در تامین هزینه های تحصیل، همکاری و مشارکت داشته باشند.

کد خبر 1725238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha